افتتاح بخش ICU ویژه مادران باردار در ساوه | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۱۰:۴۴:۰۵
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ساوه با بیان اینکه برای نخستین بار در بهمن ماه سال جاری بخش ICU مادران باردار را در بیمارستان هفده شهریور راه اندازی شد گفت : این بیمارستان در شهرستان ساوه پوشش دهی خدمات سلامت نوزاد و مادر به شهرها و روستاهای همجوار را نیز برعهده دارد.

دکتر محمود کریمی افزود: در بیمارستان ۱۷ شهریور، با افتتاح ۶ تخت به عنوان ICU ویژه مادران بارداری که نیاز به مراقبت ویژه دارند، خدمات و مراقبت های ویژه ارائه می‌گردد.

به گفته وی با افتتاح مرکز HDU ، مادرانی که وضعیت جسمانی مساعدی ندارند دیگر در بخش های ‌ICU ژنرال بستری نمی شوند و در عوض در بخش مادران نیاز به مراقبت های ویژه و در کنار فرزندان خود ارائه خدمت میگیرند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به اینکه آرامش لازمه مادران باردار است تصریح کرد: مادرانی در ICU ویژه مادران تحت مراقب قرار می گیرند که تازه جراحی شده اند و نیاز به مراقبت ویژه و آرامش دارند و این درحالی‌ست که سابقا این مادران در کنار بیماران دیگر و در بخشICU عادی بستری می شدند و اکنون با بستری در بخش مادران نیازمند به مراقبت های ویژه هستند.

وی همچنین با اشاره به چند طرح افتتاحی دیگر در شهرستان های ساوه و زرندیه گفت : خوابگاه ۲۴ واحدی دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز همزمان با سراسر کشور طی آیینی با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد که با اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ خریداری و با تغییر کاربری به مساحت ۲۲۶۰ مترمربع، جهت اسکان دانشجویان پسر دانشکده علوم پزشکی ساوه به بهره برداری رسید.

کریمی خاطرنشان کرد : مرکز تخصصی ناباروی سطح ۲ واقع در بیمارستان شهید مدرس ساوه که جز تکالیف قانون جوانی جمعیت است و با هدف افزایش جمعیت و حمایت از زوجین نابارور به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه این طرح با اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی راه اندازی شده است گفت : هم اکنون بالغ بر ۸۸۹ زوج نابارور در دو شهرستان ساوه و زرندیه در سامانه ثبت شده‌اند که با راه اندازی این مرکز از مراجعه زوجین به مراکز شهرهای اطراف کاسته خواهد شد.

گفتنی است هشتمین پایگاه اورژانس شهری نیز امروز در شهرستان زرندیه به بهره برداری رسید تا با راه اندازی این پایگاه , نقطه هدف در برنامه ششم توسعه در خصوص راه اندازی پایگاه‌های اورژانس در این شهرستان محقق شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی