عاشورا دانشگاهی است که ابعاد مختلفی دارد | ساوه نار یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳۰۳:۰۳:۵۶
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار ، حجت الاسلام رحیمی در خطبه های امروز نماز جمعه ساوه با گرامیداشت ایام عزای اباعبدالله الحسین(ع) گفت : فرهنگ عاشورا پیام هایی بسیار مهمی برای انسان ها دارد و این فرهنگ بسیار گسترده و فراگیر است.

خطیب جمعه ساوه با بیان اینکه عاشورا دانشگاه و مدرسه ای است که لایه های بسیار زیاد و ابعاد مختلف و وجوه فراوانی را در طول تاریخ برای زندگی انسان در بر داشته است افزود : در حرکت امام حسین(ع) حرکت زمینی و گرایش خاکی و فرشی وجود ندارد و تمام انگیزه های امام، عرش بود و این حرکت نشان می دهد که مرگ آغاز ابدیت و یک زندگی دیگر است.

وی با اشاره به مفاهیم بسیار بالا زیارت عاشورا اظهار داشت : انصاف این است که سیر و سلوک و منازل و مقامات سیر و سلوک در این زیارت عاشورا مشهود و ملموس است.

حجت الاسلام رحیمی تصریح کرد : در متن قُدسی و الهی زیارت عاشورا، دعاها و درخواست‌هایی از بارگاه الهی تعلیم داده شده است که بسیار عرشی و متعالی‌اند و می‌توان گفت هر کدام از آنها، به مثابه مقامی از مقامات عبودیت الهی و سیر و سلوک الی الله با جذبه حضرت مولی الکونین، آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام است .

وی افزود : بعضی از این دعاها به قدری متعالی است که اگر زیارت عاشورا وجود نمی‌داشت، نمی‌توانستیم باور کنیم که کسی جرأت درخواست آنها را از خدا داشته باشد.

خطیب جمعه ساوه افزود : اساسا یکی از دلائل اجر و ثواب فراوان برای خواندن زیارت عاشورا همین است که این متن آسمانی، شرح منازل السالکین حسینی(ع) است.

وی با اشاره به اینکه عاشورا پیام های زیادی برای مردم دارد گفت : امروز دشمنان اسلام از مکتب عاشورا و فراگیر شدن آن هراس دارند اما خون مطهر شهدای کربلا موجب فراگیر شدن این مکتب و الگوبرداری ملت‌های آزادیخواه جهان اسلام شده است.

به گفته امام جمعه ساوه امروز جوانان و نوجوانان با حضور در مراسم عزای حسینی پیروی از اهداف والایی حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و شهدای کربلا و پشتیبانی از ولایت فقیه را به جهانیان نشان می‌دهند و این خود پیام واضحی به دشمنان و دوستان دارد .

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی