نجات یک راس بز وحشی در نزدیکی سد الغدیر ساوه ! | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۲:۱۶:۲۶
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

­نجات یک راس بز وحشی توسط آقای اکبر سهرابی، رزمنده و جانباز دفاع مقدس که هم اکنون کارمند حوزه تولید انرژی نیروگاه سد الغدیر ساوه است.

وی در غروب عاشورای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) نذری در روستای آسیابک بند ساوه داشت.پس از ورود به روستا و ادای نذرش به جاده می‌زند تا به محل کارش برود، که عقربه‌های ساعت ۱۰: ۳۰ شب را نشان می‌داد و همین طور که پیچ‌های جاده را طی می‌کرد متوجه یک گله کل و بز وحشی می‌شود.

 

بلافاصله برای آن که آن‌ها وحشت زده نشوند در چند متری آن‌ها متوقف می‌شود تا کل‌ها و بز‌ها به کوه بازگردند، ولی متاسفانه ازبین آن‌ها یک بزغاله کوچک ماده جا می‌مانند و به طرف نیروگاه فرار می‌کند وخود را به داخل کانال آب می‌اندازد.

وی گفت: زمانی که بزغاله را از آب نجات دادیم بزغاله از سرما می‌لرزید؛ او را داخل یک پتو نگه داشتیم تا آرام بگیرد.

آقای سهرابی افزود: لذت نجات این بزغاله وحشی در آن شب با تمام سختی هایش با هیچ چیز قابل قیاس نیست.وی گفت: پس از نجات بزغاله آن را در محل امنی قرار دادیم و پیش از طلوع آفتاب گروهی از محیط بانان که برای رصد منطقه آمده بودند بزغاله محبوس شده دیشب را مشاهده کردند و او را به سمت گله کل و بز‌ها هدایت کردند.

سهرابی افزود: نجات جان یک حیوان و بازگردان آن به طبیعت حسی بسیار دوست داشتنی دارد که با هیچ چیزی در دنیا قابل معاوضه نیست.در نجات بزغاله وحشی محمد آگاه، ابوالفضل دبیری، مهدی مظهر و مدیران و کارکنان امور بهره برداری آب سد الغدیر نقش داشتند.

 

 

 

 

 

true
true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی