اختتامیه سومین سوگواره تعزیه شهرستان ساوه برگزار شد | ساوه نار چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۵:۲۴:۰۷
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , مراسم سومین سوگواره تغزیه شهرستان ساوه بعد از چهارده روز شب گذشته در سالن شهید آوینی اداره ارشاد شهرستان ساوه به پایان خود رسید.

محمودی فر ریاست محترم اداره ارشاد اسلامی شهرستان ساوه در این مراسم گفت : شهرستان ساوه با برگزاری این همایش نشان داد توانایی برگزاری سوگواره تعزیه در قسمت استانی را هم داراست و میتوانیم شرایط خوبی را برای نمایش تعزیه برپا کنیم.

وی با تشکر از عوامل برگزاری این همایش گفت : سومین سوگواره تعزیه با توان و مساعدت و همراهی گروه های تعزیه و مدیریت انجمن تعزیه برگزار و تعداد ۱۳ گروه در این سوگواره شرکت داشتند که نسبت به سال های گذشته و نظارت انجمن از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است.

حسین محمودی فر تصریح کرد: هنر نمایش تأثیر زیادی در انتقال مفاهیم و پیام های دینی می تواند ایفا کند و می توان با اتکا به تعزیه خوانی که از سال های دراز در کشورمان برگزار شده است فرهنگ عاشورایی را در میان نسل های جوان ترویج داد و هنر تعزیه شاهکاری است که به نام ایران در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است و نیاز است که این فرهنگ تداوم داشته باشد و در آینده های دور هم شاهد برگزاری تعزیه باشیم.

حجت الاسلام اسلامی امام جمعه موقت شهرستان ساوه هم ضمن تبریک آغاز ولایت امام زمان (عج) با تاکید بر زنده نگه داشتن این هنر آیینی گفت : تعزیه یکی از مهمترین آیین های عزاداری در ماه محرم و صفر است و از گذشته تا به امروز بوده است که نباید کمرنگ شود و هرسال شاهد اجرای آن در میان عزاداران حسینی باشیم.

وی افزود : کسانی که در تعزیه نقش ایفا میکنند میبایست صفات و شخصیت های فرد مورد نظر خود را بشناسند و آن را به نحو احسن پیاده سازی کنند. ما صرفا مسئول خنداندن و گریاندن مردم نیستیم و هدف ما باید به نمایش گذاشتن منش و رفتار و تواضع اهل بیت (ع) باشد.

در پایان این مراسم از تعدادی از گروه های تعزیه با اهدای جوایزی تقدیر بعمل آمد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی