کسب دو مدال مسابقات بین المللی اختراعات کره جنوبی توسط جوان ساوجی | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۴:۱۲:۱۶
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

این مخترع ساوجی که هم اکنون در کره جنوبی بسر می‌برد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، گفت: سیزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی اختراعات کره جنوبی با حضور ۳۰ کشور جهان و با معرفی بیش از ۶۲۰ اختراع از سوی کشورهای شرکت کننده از تاریخ ۳۰ نوامبر آغاز شد و امروز در مرکز نمایشگاهی COEX سئول کره جنوبی پایان یافت.

محمدجواد نوروزی افزود: این دوره از مسابقات جهانی تحت حمایت کامل فدراسیون جهانی مخترعان ( IFIA )، سازمان مالکیت فکری ملل متحد ( WIPO ) و سازمان پیشرفت اختراعات و نوآوری های کره جنوبی ( KIPA ) برگزار شد.

وی گفت: کشورهای لهستان، مالزی، فرانسه، آمریکا، بوسنی، یمن، غنا، ژاپن، لبنان، چین، مصر، آلمان، ویتنام، سنگاپور، روسیه، کرواسی، هند، ایران، تایوان، امارات عربی متحده، تایلند، اندونزی، مکزیک و ازبکستان از جمله کشورهای شرکت کننده این دوره از مسابقات بودند.

وی بیان کرد: از بخش‌های حائز اهمیت این جشنواره، حضور پررنگ و مشارکت ویژه شرکت‌های دانش بنیان کره‌ای بود و اینجانب دانشجوی دانشگاه علم و فرهنگ با شرکت در این مسابقات موفق به کسب یک مدال طلا و یک مدال به عنوان بهترین اختراع شدم.

این مخترع ساوجی در ادامه گفت: در سال های اخیر مشکلات متعددی در رابطه با تله کابین در سرتاسر دنیا مشاهده شده است که اتفاقاتی مانند آتش سوزی، سقوط، عدم آگاهی مرکز سرویس دهی از حضور و غیاب تله کابین ها و … از این دست اتفاقات است.

وی بیان کرد: در این اختراع تلاش شده است که این مشکلات برطرف شده و کابین تله کابین به نحو احسن و بنا به خواسته مرکز سرویس دهی قابل تنظیم باشد.

وی گفت: یکی از مهمترین اتفاقات درخصوص این اختراع، استفاده از نقطه گرانیگاه متحرک و متغیر است که برای محقق شدن این مهم از خاصیت سیالیت آب استفاده شده است. بدنه بیرونی کابین دارای کیسه هوا بوده و در صورت برخورد با سطح زمین و به محض خروج از خط، کیسه هوا فعال شده و مانع از شکست بدنه کابین می‌شود.

نوروزی اظهار کرد: بدنه این کابین با پلیمر پولی یوریا پوشیده شده است که خاصیت ضد احتراق و الاستیسیته بالایی را داراست. در این کابین سیستم حضور مسافرین با توجه به سنسورهای بکار رفته در صندلی‌های کابین تعبیه شده که در مراتب بسیاری مانع از مصرف انرژی و ایجاد خطر برای مسافرین می‌شود. در این کابین پک کمک‌های اولیه وجود دارد. پنجره‌های کابین توسط سلول‌های خورشیدی شفاف پوشیده شده و انرژی مورد استفاده در سیستم‌های مانیتورینگ و تماس صوتی از این منبع انرژی قابلیت شارژ دارند.

وی ابراز امیدواری کرد که با حمایت مسئولین و حمایت‌های بیشتر دانشگاه علم و فرهنگ، این اختراع به خطوط تله‌کابین کشور الحاق شود و مسافران را از هر لحاظ بیمه کنیم.

این مخترع ساوجی یک ماه قبل نیز مدال طلای مسابقات کرواسی را کسب کرده بود.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی