آئین تجلیل از فعالان محیط زیست شهرستان ساوه برگزار شد | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۳:۵۳:۲۳
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه , اولین آئین تجلیل از فعالان محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان ساوه صبح امروز شنبه ۳۰ دیماه و به مناسبت روز هوای پاک در سالن سلمان ساوجی اداره ارشاد برگزار شد.

محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرنیه در مجلس در این مراسم گفت : خدای تعالی نعمت‌های زیادی را به انسان عنایت کرده است، اما جامعه بشری به خوبی نتوانسته قدردان این نعمت ها باشد و از آنها صیانت و حفاظت کند.

وی ادامه داد: محیط زیست از موهبت های الهی است و کره زمین نیز نعمتی است که از حدود چهارمیلیارد سال گذشته به انسان هدیه شده است و در همه این دوران ها انسان به دنبال از بین بردن حیات خویش و محیط زیست بوده است که از گذشتگان بجا مانده و باید تحویل آیندگان دهیم.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به محدودیت منابع آبی در ساوه و کاهش حجم آب ذخیره شده در پشت سد الغدیر این شهرستان گفت: با وجود کاهش نزولات آسمانی اما با برنامه‌ریزی صحیح ضمن لایروبی رودخانه قره‌چای در بالادست سد الغدیر و مدیریت منابع آبی توانستیم آب پشت دریاچه سد را کنترل کنیم و حجم آب با وجود کمبود بارش‌ها کاهش نیافته و در حدود ۵۰ میلیون متر مکعب باقی بماند.

مدیرعامل موسسه حافظان و دوستداران طبیعت ساوه نیز با ارائه گزارشی از نحوه فعالیت این موسسه گفت: این سازمان مردم نهاد توانسته است با عضویت ۴۶۰ نفر بزرگسال و بیش از دو هزار نفر کودک و خردسال فعالیت کند.

مهدی فرقانی پور افزود: این موسسه با برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه زیست محیطی اقدام به فرهنگ‌سازی در حوزه صیانت از طبیعت و محیط زیست کرده است. وی بیان کرد: بخش دولتی به تنهایی قادر به صیانت از محیط زیست نیست و در کشورهای پیشرفته مشارکت‌های مردمی بیشتر مورد تاکید قرار گرفته است، قطعا باید در کشور ما نیز با استفاده از ظرفیت مردمی به کمک محیط‌زیست رفت.

در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از فعالان محیط زیست تجلیل شد.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی