ساوه ، میزبان سومین نشست حوزه غذا و دارو منطقه ۶ آمایش دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور | ساوه نار چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳۲۱:۲۸:۳۳
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه , رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه با حضور دراین نشست ضمن خیر مقدم به میهمانان ، زاد روز میلاد خواجه نصیر الدین طوسی ، روز مهندسی را به همکاران مهندس صنایع غذایی تبریک گفت .

دکتر نیک روش در ادامه ، با اشاره به موقعیت ویژه و خاص دانشکده علوم پزشکی ساوه ابراز نمود ، ۲۰ شرکت دارویی و ۱۲۰ کارخانه تولید مواد غذایی در شهرصنعتی کاوه در حال فعالیت هستند که در کنار فراهم نمودن فرصت تولید و انتفاع اقتصادی در منطقه ، نظارت کافی ، دقیق و مستمر فرایند تولید محصولات این واحد های صنعتی ضروری است .

دکتر نیک روش افزود دغدغه وزارت بهداشت و درمان و سازمان غذا و دارو ، تامین انرژی در حوزه غذا ضمن حفظ سلامتی و دسترسی نیازمندان به دارو و تجهیزات با کیفیت و استاندارد است .

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه ابراز امیدواری نمود این نشست ها فرصت مشورت و هم فکری و تعامل بیشتر در حوزه غذا و دارو کلان منطقه ۶ فراهم آورد تا با رسیدن به نقاط مشترک و ارائه پیشنهادات و راهکارها زمینه نزدیک شدن به ایده آل ها در حوزه غذا و دارو در منطقه آمایش شش دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی فراهم آید .

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه ، از حوزه غذا و دارو به عنوان یک حوزه مورد علاقه برای ورود فعالان این عرصه یاد کرد و گفت ، با توجه به رویکردی که در کل کشور در خصوص واگذاری امور به بخش خصوصی وجود دارد در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیز واگذاری صنعت غذا و دارو به بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد و با توجه به وسعت این صنعت راهکارهای عملی شدن آن در دست بررسی است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ادامه داد ، واگذاری صنعت غذا و دارو به بخش خصوصی موجب خواهد شد که حجم کار در دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه غذا و دارو کاهش پیدا کرده و تمرکز بیشتر بر وظیفه نظارتی صورت گیرد و با این روند به اهداف لازم دست یابیم.

دکتر ساسان گازرانی مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی ساوه در ادامه ضمن تاکید بر نقش غذا و دارو در زندگی روزمره مردم و تامین سلامت جامعه ، این حوزه را واجد اهمیت استراتژیک و توجه خاص دانست .

دکتر گازرانی با اشاره به وجود ۱۴۰ کارخانه مواد غذایی و تولید دارویی و لزوم نظارت مدیریت غذا و دارودانشکده علوم پزشکی ساوه ، بر عملکرد این واحدهای صنعتی بر اهمیت رفع کمبود نیروی انسانی متخصص تاکید نمود .

مدیر غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی ساوه از پیگیری این مدیریت جهت واگذاری تامین داروی بیماران خاص به بخش خصوصی خبر داد و ابراز امیدواری کرد با رفع مشکلات قانونی بتوانیم این برنامه را عملیاتی نماییم .

دکتر جواد تاج کی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سخنان خود ابراز نمود ، در حوزه غذا و دارو در منطقه آمایش شش کشوری با مشکلات و چالشهای خاصی روبرو هستیم که امیدواریم با جلسات کارشناسی بتوانیم به جمع بندی و نتایج خوبی دست یابیم .

وی اظهار کرد ، تاکید سازمان غذا و دارو واگذاری وظایف به مناطق آمایشی است و تاکید بر این است با تکیه بر توانمندی قطب ها ، مشکلات بررسی و جمع بندی منطقه ای انجام شود .

دکتر تاج کی ابراز امیدواری کرد نتیجه جلسات و استفاده از راهکارهای کارشناسی و تجارب منطقه ای منجر به حل مشکلاتی از حوزه سلامت و تضمین ایمنی محصولات سلامت محور شود .

در ادامه دکتر دلاور ، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان نمود ، یکی از مشکلات این حوزه مطالبات شرکت های دارویی است که امیدواریم تا آخر سال راهکارهایی جهت رفع این مشکل در کل کشور اتخاذ گردد .

در ادامه سایر معاونین و مدیران نقطه نظرات خود را بیان نمودند و نشست با تشکیل ۵ کارگروه در حوزه غذا ، دارو ، تجهیزات ، آزمایشگاه و کارگروه معاونین و مدیران به کار خود ادامه داد .

در جلسه اختتامیه نتایج کارکارگروهها با حضور “دکتر نیک روش ” رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه قرائت و بحث شد و بیانیه نهایی جهت انعکاس به سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان صادر گردید . ازجمله مواردی که در بیانیه اختتامیه بر پیگیری آن تاکید گردید :

  • در حوزه آزمایشگاه ، بر اجرای طرح PMS در یک مرحله در سال توزیع نمونه ها در طول سال
  • مقرر گردید موضوع صدور گواهی و نشان حلال در جلسه مشاورین استانی مطرح گردد
  • در خصوی محصولات فراورده های ترکیبی که متشکل از مواد تراریخته است جهت نصب برچسب گذاری روی محصولات و تعیین وحدت رویه دستورالعمل درخواست گردد .
  • تاکید بر درخواست ایجاد زیر ساخت اداره طب سنتی و مکمل ها در دانشگاهها از طریق سازمان غدا و دارو
  • بر لزوم همکاری ، تعامل بین معاونت ها و مدیریت های غذا و دارو و سایر معاونتها در جهت عملیاتی شدن تفاهم نامه ها تاکید شد .
  • بر تجمیع واحد تجهیزات پزشکی با حوزه غذا و دارو کما فی السابق تاکید شد .
  • بررسی راهکارها و ایجاد شرایط استفاده از ظرفیت واگذاری به بخش خصوصی در صنعت غذا و دارو

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی