۴۳۸ مورد سگ گزیدگی در سال ۹۶ در شهرستان ساوه و زرندیه | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۲۱:۵۰:۱۹
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه به نقل از وبدا، مسئول بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی با اعلام این آمار گفت : در سال ۹۶ ، ۵۵۶ مورد حیوان گزیدگی در شهرستاهای ساوه و زرندیه ثبت شد که از این تعداد ۴۳۸ مورد سگ گزیدگی بود .
” امین فرقانی ” با اشاره به اهمیت بیماری هاری گفت : این بیماری که در اثر گزش حیوان هار بخصوص سگ حادث می شود ، در صورت عدم تزریق به موقع واکسن صد در صد با مرگ همراه است .

مسئول بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی با اشاره به هزینه گران واکسن و سرم های ضد هاری افزود ، از بین ۴۳۸ مورد سگ گزیدگی در سال ۹۶ ، ۳۲۸ مورد ، مربوط به سگ های صاحب دار بوده است و ۱۱۰ مورد آن سگ های ولگرد بدون صاحب بوده اند لذا در خصوص پیشگیری حیوان گزیدگی به خانواده هایی که حیوان خانگی بخصوص سگ نگهداری می کنند هشدار داد .

۱۳ الی ۱۹ تیر ماه به عنوان هفته مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام نام گذاری شده است . از بیماری های قابل انتقال میان حیوان و انسان می توان به تب مالت، سالک، هاری، سیاه زخم، کیست هیداتیک و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اشاره کرد. همچنین خطر بیماری مشترک دیگری مانند جنون گاوی، تب دره ریفت، آنفلوانزای پرندگان و … را نباید نادیده گرفت . این بیماری ها علاوه بر وارد آوردن خسارات سنگین اقتصادی ، سلامتی انسان را نیز تهدید می کنند .

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی