افتتاح نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در ساوه | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۳:۰۶:۱۰
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه , رئیس کل دادگستری استان مرکزی در آیین افتتاح این مرکز با رو به جلو خواندن ارائه خدمت به مردم در سیستم قضایی گفت : با ایجاد سامانه های مختلف از جمله سامانه عدالت و ابلاغ الکترونیک قدم های بزرگی برای تسهیل در امور مراجعان صورت گرفته است.

حجت الاسلام قاسم عبدالهی افزود : قوه قضایی یک قوه حاکمیتی است و نمیتوان بسیاری از قسمت های آن را به غیر واگذار کرد, اما بخشی از خدمات را طبق برنامه پنجم و ششم توسعه مانند دفتر خدمات الکترونیک قضایی را میتوان به خارج از محیط دادگستری منتقل کرد و در اختیار مردم قرار داد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قدمی برای الکترونیکی کردن کلیه مراحل دادرسی است افزود : پیش بینی شده است که در آینده بتوان دادخواست ها را بصورت اینترنتی دریافت کرد و امور را از طریق اینترنت انجام داد اما باید پذیرفت که هنوز زیرساخت های لازم و دانش حقوقی عموم مردم برای ایجاد دادخواست بصورت اینترنتی وجود ندارد.

رئیس دادگستری کل استان اضافه کرد : دفتر خدمات قضایی با وجود کارشناس و سیستم های لازم باعث جلوگیری از ارائه دادخواست های ناقص مراجعان و ایجاد مدیریت حقوقی و ارشاد قضایی میشود که این ها لازمه اراده یک دادخواست کامل به سیستم قضایی جهت پیگیری پرونده است.

وی گفت : در استان مرکزی ۴۹ درصد از نیروی انسانی مورد نیاز در دستگاه قضا درحال فعالیت هستند که با توجه به این کمبود نیرو , وجود دفاتر خدمات الکترونیک باعث تسریع در انجام امور قضایی و رسیدگی به پرونده ها خواهد شد.

هادی ملکی رئیس دادگستری شهرستان ساوه هم در آیین افتتاح این دفتر گفت : یکی از ضروریاتی که در شهرستان ساوه حس میشد و باید اتفاق میافتاد وجود و افتتاح دفتر خدمات قضایی بود که افتتاح این مرکز قطعا در کاهش مراجعات مردم به دادگستری موثر بوده چرا که مردم لازم نیست برای ثبت یک دادخواست یا لایحه به دادگستری مراجعه کنند و با کمتر شدن مراجعات مردمی باعث اقبال بیشتر کارکنان به انجام امور خواهد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی