معاون فرماندار: برخورد با گرانفروشان و سودجویان در ساوه تشدید می شود | ساوه نار شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۲:۱۱:۰۴
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه ,مهدی الیاسی  در  جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان گفت: باید با افراد خاطی و سودجو که مبادرت به گرانفروشی و سوداگری در سطح بازار می‌کنند برخورد قانونی لازم صورت پذیرد .

وی با اشاره به گزارش اداره تعزیرات حکومتی در بازرسی و نظارت در سطح بازار عنوان کرد: بر اساس اعلام این سازمان، بازرسی و نظارت دقیق در بازار وجود دارد و اکثر بازرسی‌ها تنها در حوزه خواربارفروشی و میوه‌فروشان انجام می‌شود و در خصوص مابقی صنوف و شرکت‌های تولیدی صنعتی هیچ‌گونه گزارشی به اداره تعزیرات حکومتی واصل نشده است در صورتی که می‌بایست بازرسی و نظارت به صورت همه‌جانبه و فراگیر در تمامی بخش‌ها فعال شود.

او همچنین در خصوص بازار گوشت و مرغ و عدم تمایل مرغداران به جوجه‌ریزی بر اساس اعلام واحد امور دام جهاد کشاورزی ساوه گفت: مقرر شد نماینده صنوف مختلف در جلسات کارگروه حاضر شوند تا بتوان در خصوص چگونگی اقدامات تصمیم گیری کرد.

معاون فرماندار ساوه تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد کالاهای حوزه تنظیم بازار متناسب با سهمیه شهرستان وصول و در سطح بازار توسط اداره صنعت معدن و تجارت با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی توزیع شود و در صورت بروز هرگونه مغایرتی در این راستا مراتب از طریق فرمانداری پیگیری خواهد شد.

وی گفت: همچنین مقرر شد واحدهای تولیدی صنعتی شهر صنعتی کاوه و سایر واحدها که محصولات تولیدی آنها در سطح بازار تاثیرگذار است زیر نظر گشت مشترک جداگانه‌ای از طریق برنامه اعلامی اداره تعزیرات حکومتی قرار گیرند و همچنین جلسات کارگروه تنظیم بازار به صورت هفتگی و با حضور روسا و کارشناس ذیربط دستگاه‌های عضو تشکیل و با ارائه گزارش عملکرد، اقدامات قانونی انجام شده و پیشنهادات راهبردی توسط هر بخش در جلسات مطرح شود.

الیاسی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد به دلیل کمبود نیرو از ناظرین افتخاری در بازرسی‌های صنفی و خدماتی در تیم‌های بازرسی اداره صنعت معدن و تجارت و اتاق اصناف بکارگیری شود و در قالب هفت تیم نسبت به بازرسی و نظارت در سطح بازار اقدام شود به همین منظور اتاق اصناف موظف شد در اسرع وقت نسبت به تأمین ناظرین افتخاری اقدام و نتیجه را به دبیرخانه کارگروه ارسال کنند.

وی با بیان اینکه در بازرسی‌ها بر نصب اتیکت قیمت کالا و خدمات توسط واحدهای صنفی تاکید شود افزود: مقرر شد برنامه گشت‌های مشترک توسط اداره تعزیرات حکومتی تنظیم و به دبیرخانه کارگروه ارسال شود و خودرو مورد نیاز گشت‌های مشترک از طریق فرمانداری ویژه تامین و لیست ادارات عامل به دبیرخانه کارگروه به منظور هماهنگی‌های بعدی ارسال شود.

وی در پایان از مردم خواست با مشاهده هرگونه تخلف در گرانفروشی و سودجویی و نیز احتکار کالا از طریق سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و ۱۲۴ اداره صنعت معدن و تجارت و ۱۱۳  مراتب را اطلاع دهند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی