حمایت مردمی، اجرای پروژه پسماند در ساوه را منتفی خواهد کرد | ساوه نار شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۱:۳۴:۲۹
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی عصر امروز در اجتماع جمعی از طلاب و شرکت‌کنندگان در جلسه هفتگی شرح نهج‌البلاغه در دارتحفیظ ساوه اظهار کرد: حمایت مردمی، اجرای پروژه پسماندهای ویژه و صنعتی را در ساوه منتفی خواهد کرد، اجرای این طرح در ساوه ظلم بزرگی در حق مردم این شهرستان است و چطور می‌توان در قبال چنین مسائلی سکوت کرد و حرفی نزد.

وی با اشاره به دیدار اخیر مجریان احداث سایت پسماندهای ویژه و صنعتی بیان کرد: در پاسخ به توضیحات مجریان طرح اعلام کردم که اگر اجرای این طرح دارای مزیت‌های فراوان است آن را در نقطه دیگری از کشور نظیر مرکز استان مرکزی و شهرستان اراک انجام دهید، چرا ساوه را برای این کار انتخاب کردید و چرا بهترین نقطه شهر و زمین مرغوب را برای اجرای این طرح انتخاب کردید و اصلاً به چه دلیل باید بهترین نقطه شهر ساوه در قسمت شمال غرب به‌عنوان زباله‌دان هشت استان کشور انتخاب شود، آیا این در حق مردم ساوه ظلم نیست که باید سهم آنان از این طرح بوی تعفن و آلایندگی محیط‌ زیست باشد.

امام‌جمعه ساوه با اشاره به نیاز آبی این پروژه به ۳۸۸ هزار لیتر در روز اشاره کرد و گفت: این میزان آب که معادل ۴۰ تانکر ۱۰ هزار لیتری است باید در شرایطی تأمین شود که ساوه با کمبود شدید منابع آبی مواجه است.

وی نفوذ شیرابه‌های پسماندهای صنعتی و ویژه به منابع خاکی ساوه را از دیگر معضلات اجرای این طرح در ساوه دانست و افزود: ساوه قطب کشاورزی استان و کشور است و نباید خاک آن به شیرابه‌های پسماند آلوده شود.
وی ضمن درخواست از مسئولین شهرستان برای پیگیری به‌منظور جلوگیری از اجرای این طرح تصریح کرد: عده‌ای از مسئولان پس‌ازاینکه این‌جانب در دو نوبت متوالی در خطبه‌های نماز جمعه به این موضوع اعتراض کردم و حرف مردم را از تریبون نماز جمعه بیان کردم از خواب بیدار شدند و اعلام می‌کنند که پروژه منتفی شده است درحالی‌که مردم شهرستان ساوه تا از منتفی شدن این موضوع اطمینان کامل پیدا نکنند دست از اعتراض درنخواهند داشت.

حسینی افزود: بسیاری از بیماری‌ها به دلیل عدم رسیدگی و جدیت در پیشگیری‌هاست، آب آلوده منشأ بروز بسیاری از بیماری‌هاست و نفوذ شیرابه‌ها به زمین منابع آبی را آلوده خواهد کرد.

وی واگذاری ۱۰۰ هکتار زمین برای اجرای این طرح را مورد انتقاد قرارداد و افزود: آیا در ساوه مسئولی وجود ندارد که بخواهد فریاد بزند و مانع از این واگذاری میلیاردی شود.

امام‌جمعه ساوه در ادامه با تقدیر از رسانه‌هایی که با اعتراض به اجرای این طرح که به مردم خدمت کردند، افزود: به‌هیچ‌وجه اجازه نخواهیم داد که به شهر و مردم ساوه ظلم شود و بنده هم در نزد خدا و اهل‌بیت (ع) مسئول هستم اگر فریاد نزنم و اعتراض نکنم.

وی خاطرنشان کرد: متأسفم برای عده‌ای که هر وقت این‌جانب خواستم از حق‌وحقوق مردم شهرم دفاع کنم و اجازه ندهم به همشهریانم ظلم شود شائبه‌های انتخاباتی مطرح می‌کنند و اعلام می‌کنند که این‌گونه مواضع نشان از کارهای تبلیغاتی است، بنده به‌هیچ‌وجه اجازه نخواهم داد در حق مردم اجحاف شود.

حسینی تأکید کرد: به کسی اجازه نخواهیم داد از حرف حق ما بهره‌برداری کند همه ما سرباز نظام و رهبری هستیم و بر حفظ انقلاب و پایداری بر اصول ارزش‌های انقلاب ایستاده‌ایم و بر دهان ضدانقلاب و اغتشاش‌گر خواهیم زد.

امام‌جمعه ساوه در ادامه بر پیگیری این موضوع از طریق مجاری قانونی به‌ویژه دستگاه قضائی و مقامات استان تأکید کرد و افزود: اولاً بر پیگیری قضایی تأکیدداریم،  ثانیا مطالبه عمومی مردمی تا تعطیل و اعلام انصراف پروژه ادامه خواهد داشت، ثالثاً خبر تعطیل و منتفی شدن پروژه باید رسماً از سوی مقامات عالی استان اعلام شود وگرنه برای بنده اطمینان‌بخش نیست.

حسینی همچنین از جامعه روحانیت مبارز به‌منظور انتشار بیانیه‌ای مبنی بر اعتراض نسبت به اجرای این طرح قدردانی کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی