اجرای طرح بازآفرینی شهری مرهمی بر زخم کهنه نقاط کم برخوردار است | ساوه نار شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۴:۰۸:۲۰
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار به نقل از نارستان , سید مهدی حسینی طی سخنرانی در سالن اجتماعات نخستین نمایشگاه بین‌المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری در تهران اظهار داشت: بافت های فرسوده شهری و سکونتگاه های غیر رسمی از معضلات گریبانگیر کشور است که تمام شهرها و کلانشهرها درگیر آن هستند و طبق آمار مستند حدود ۳۵ درصد از جمعیت شهری مانند ساوه در مناطق کم برخوردار زندگی می کنند.

وی ادامه داد: توانمندسازی بافت های فرسوده و مناطق حاشیه شهر از دیرباز در دستور کار دولت ها بوده اما این مهم به عنوان یکی از جدی ترین اولویت های دولت تدبیر و امید در دستور کار قرار گرفت و در راستای سرعت گرفتن روند نوسازی این بافت ها، طرح جدید بازآفرینی شهری به عنوان یکی از سیاست های اصلی دولت از بهمن ماه ۹۶ به اجرا گذاشته شد.

حسینی تصریح کرد: در سال های اخیر پدیده ای که بیشتر در کنار آسیب های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد عنوان می شود، مساله بافت های فرسوده و آسیب دیده شهری است؛ به همین دلیل دولت طرح بازآفرینی شهری را برای ارتقای کیفیت زندگی در این محله ها تصویب کرده است.

وی افزود: امروزه یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیر رسمی فقر اقتصادی و فرهنگی است که شهروندان به دلیل آن نمی توانند محل مناسبی برای زندگی در اختیار داشته باشند که طرح بازآفرینی شهری به منظور توانمندسازی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در این مناطق برنامه ریزی شده است.

شهردار ساوه ابراز داشت: در شهری مانند ساوه سکونتگاه های غیر رسمی به دلیل مهاجرت روستاییان به شهر برای دریافت شغل و درآمد مناسب ایجاد می شود چرا که این افراد به صورت خانوادگی مهاجرت کرده و با تصرف اراضی و ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه شهر موجب ناهنجاری در شهر می شوند.

وی، فقدان سند مالکیت رسمی و محرومیت از خدمات و زیرساخت‌ های شهری را از شاخص‌ه های سکونتگاه های ناکارآمد عنوان کرد و افزود: شرایط موجود و حاکم بر این گونه نواحی در بروز ناهنجاری ‌های اجتماعی بسیار اثرگذار است.

وی ادامه داد: ساکنان بافت های ناکارآمد به طور عمده از خدماتی نظیر مدرسه، پارک، ورزشگاه و معابر مناسب محروم هستند و درصورت بروز حوادث، روند امداد رسانی به آنها کند است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ساوه دومین کانون جمعیتی استان مرکزی است و روند رو به رشدی را در جمعیت تجربه می کند، اجرای طرح بازآفرینی شهری با هدف توانمندسازی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مناطق کم برخوردار آن هم اینک بیش از دیگر شهرهای استان مرکزی نیازمند توجه است.

حسینی گفت: با توجه به اینکه حدود یک پنجم از جمعیت شهر ساوه در بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی زندگی می کنند، شهرداری این طرح را در مناطق هدف مدنظر قرار داد و با موفقیت در اجرای آن در کنار سایر اقدامات توانست از حدود ۱۰۰ کیلومتر معبر خاکی شهر، بیش از ۴۰ کیلومتر را جدول گذاری و آسفالت کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی