مسیر ویژه دوچرخه سواری در شهر ساوه ایجاد می شود | ساوه نار پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۴:۰۵:۵۱
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار به نقل از نارستان , سید مهدی حسینی شهردار ساوه در پویش عمومی سه شنبه های بدون خودرو در این شهر از ایجاد مسیر ویژه دوچرخه سواری خبر داد و گفت: به دلیل استقبال شهروندان ساوجی از دوچرخه سواری تلاش می کنیم تا در سال آینده بتوانیم یک مسیر امن را ایجاد کنیم تا شهروندان به سهولت بتوانند در آن دوچرخه سواری کنند.

وی ادامه داد: فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه در میان اقشار جامعه بهترین گزینه برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست و رفع مشکلات و معضلات شهری است.

منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: راه اندازی مسیر ویژه دوچرخه سواری در ساوه ضروری است چرا که این مهم نقش بسزایی در تقویت فرهنگ استفاده از دوچرخه دارد.

وی از اثر تاریخی مسجد جامع به عنوان افتخار شهر ساوه نام برد و تصریح کرد: نهادینه کردن استفاده از دوچرخه به جای خودرو مزایای بسیار زیادی دارد که از جمله آنها می توان به صیانت از بناهای تاریخی اشاره کرد.

وی افزود: امروزه فواید استفاده از دوچرخه در شهرهای پرجمعیت تاریخی بر همگان روشن شده است و باید برای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری از حرکت های خودجوش مردمی مانند سه شنبه های بدون خودرو بیشتر حمایت کرد.


پویش عمومی سه شنبه های بدون خودرو به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری ساوه، سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ، هیئت دوچرخه سواری، هیئت ورزشهای همگانی و حافظان و دوستداران طبیعت برگزار شد.

دهها دوچرخه سوار کودک و نوجوان و بزرگسال ساوجی در این پویش مسیر میدان مادر تا مسجد جامع باستانی ساوه را رکاب زده و سپس در محوطه بیرونی مسجد بمناسبت هفته منابع طبیعی،نهال کاشتند و در ادامه این مراسم که باحضور مسولان برگزار شد علاوه بر اهدای کارت شهروندی به تمامی شرکت کنندگان به ۱۰ نفر از پیشکسوتان و فعالان دوچرخه سواری و هنرمندان دوستدار محیط زیست نیز با اهدای لوح تقدیر بعمل آمد.

در این آیین از دو پیشکسوت دوچرخه سواری ساوه یعنی آقایان فروتنی و خالصی و هنرمندان رضا محمودی زاده و رضا ستاره از اعضای گروه حافظان طبیعت ساوه و زرندیه نیز تجلیل شد.

از بخش های قابل توجه این مراسم اینکه آقای فروتنی که ۹۲سال دارد هنوز دوچرخه ای را که ۵۵سال سوار برآن بوده را به همراه آورده بود و آقای خالصی هم که بیش از ۷۰ سال سن دارد و از ۱۰سالگی تاکنون دوچرخه سواری می کند نیز در این مراسم حضور داشت.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی