آوه، بزرگترین پایانه صادارات گل های ساکیولنت | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۴:۲۱:۴۸
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار به نقل از صدا و سیما , شهر آوه بزرگترین مجتمع پرورش دهنده گل های ساکیولنت در کشوربا تولید ۳۰ میلیون گلدان است.

مدیر این مجتمع گلخانه ای گفت: ۱۰ واحد گلخانه ای پرورش گل های ساکیولنت در آوه داریم که در آینده ای نزدیک به بیست واحد افزایش پیدا می کند.
دشتی افزود: هم اکنون مشغول پرورش سی میلیون گلدان هستیم که به دوبرابر افزایش پیدا می کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر شهر آوه، دارای سیصد واحد تولید کننده ساکیولنت در کشور با بیش از ۲۵۰ میلیون بذر در دویست نوع گوناگون هستیم.

مدیر این مجتمع گلخانه ای گفت: در حال حاضر به طور میانگین هفته ای یک کانتینر از انواع گلهای ساکیولنت از شهرهای مختلف به کشورهای مختلف صادرات داریم که در آینده ای نزدیک به روزانه یک کانتینر می رسد.

کارشناس جهاد کشاورزی ساوه با بیان اینکه آوازه این گل ها از مرزهای کشور گذشته، گفت : تا کنون به کشور های عمان، روسیه و قزاقزستان صادرات داشتیم.

ارباب افزود: امروز هم ۲۸ هزار گلدان از این گلخانه به کشور عمان صادر می شود.

وی اضافه کرد: تولید و پرورش این نوع گیاه می تواند صادرات خوبی را برای کشور به ارمغان آورد که فقط از این مجتمع ارز آوری یک میلیون و دویست هزار یورویی برای کشور داشته است.

گفت:یک میلیون و ۵۳۰هزار تن انواع کالا به ارزش یک میلیارد و ۱۳میلیون و ۵۴۰هزار دلار سال گذشته از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شد.

استان مرکزی با سه هزار واحد صنعتی و اشتغال بالغ بر ۱۰۶هزار نفر از نظر تنوع تولید رتبه اول، توسعه یافتگی رتبه چهارم، اشتغال در بخش صنعت رتبه ششم،را در کشور داراست.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی