انبوه سازان قانونمند در ساوه از بسته حمایتی شهرداری برخوردار می شوند | ساوه نار پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۹:۱۱:۳۰
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , سید مهدی حسینی با اعلام این خبر بیان داشت: پیرو نامه رئیس دادگستری شهرستان ساوه در راستای ساماندهی ساخت و ساز شهری در ساوه و نگاه حمایتی مجموعه مدیریت شهری به سرمایه گذاری در این شهر، شهرداری در نظر دارد نسبت به تهیه بسته حمایتی جهت تشویق سازندگان و انبوه سازان مسکن با هدف رعایت قوانین و مقررات و برخورداری آنان از مزایا و منافع اقتصادی مناسب اقدام نماید.

وی ادامه داد: بر این اساس، فروش تراکم بیش از دو طبقه در سال ۹۸ در ساوه، مستلزم رعایت شرایط و قواعدی است که انبوه سازان ملزم به رعایت آن هستند و شهرداری برای این سازندگان نسبت به سهمیه بندی تراکم با متراژهای محدود با برخورداری از تخفیف ویژه از ۲۰ تا ۳۵ درصد تعرفه سال جاری اقدام خواهد کرد.

حسینی اظهار داشت: از کلیه انبوه سازان و متقاضیان احداث ساختمان بالاتر از دو طبقه در ساوه دعوت می شود تا با در نظر گرفتن برنامه های عملیاتی خود در سال ۹۸، زیربنای مورد تقاضا جهت اخذ پروانه ساخت را به شهرداری اعلام کنند تا مجوز قانونی برای تخصیص سهمیه و صدور پروانه آنان اخذ گردد.

وی یادآور شد: بدیهی است مازاد به سهمیه تخصیص یافته، فاقد تخفیفات بوده و با نرخ آزاد (تعرفه کامل ۹۸) محاسبه می گردد لذا کلیه کسانی که از این بسته حمایتی استفاده می کنند تا زمانی که تخلف ساختمانی نداشته باشند و طبق ضوابط ملی ساختمان اقدام نمایند از حمایت مالی و امتیازات خاص برای احداث واحدهای مسکونی برخوردار خواهند بود.

شهردار ساوه گفت: به محض وقوع تخلف و ثبت گزارش از سوی کارشناسان، نام سازنده و مالک از فهرست انبوه سازان حذف و در ردیف متخلفان قرار خواهد گرفت و این به این معنی است که مشمول بسته حمایتی نخواهد شد و پروانه ساختمانی بیش از دو طبقه برای آنان صادر نمی شود.

وی ابراز داشت: در این راستا سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز برای نظارت دقیق بر اجرای مفاد پروانه و اعلام گزارشات صحیح و به موقع به شهرداری مکلف می باشد و در غیر این صورت مهندسان متخلف بلافاصله به شورای انضباطی استان معرفی و بر اساس تبصره ۷ ذیل ماده ۱۰۰ شهرداری ها تا زمان تعیین تکلیف موضوع از ارائه کار محروم خواهند شد.

حسینی افزود: همچنین کلیه مهندسان معمار، سازه و تاسیسات هم ملزم هستند تا با در نظر گرفتن استانداردهای مطلوب سکونت، نسبت به طراحی ساختمان ها اقدام و از هر گونه تغییر عمده در اجرا ( نقشه اجرایی) خودداری کنند.

به گفته شهردار ساوه، برنامه فوق پس از تصویب در شورای اسلامی شهر ساوه از ابتدای خردادماه سال جاری اجرا خواهد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی