جمع‌آوری روزانه یک تن زباله عفونی در ساوه | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۲۰:۲۷:۴۱
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , محسن مددی معاونت خدمات شهری شهرداری ساوه در جلسه هماهنگی مراکز درمانی شهر با مدیریت پسماند شهرداری جهت ساماندهی زباله های عفونی، گفت: روزانه حدود یک تن زباله عفونی از سطح شهر جمع‌آوری و منتقل می‌شود که حدود ۷۰۰ کیلوگرم آن از بیمارستان‌ها و حدود ۳۰۰ کیلوگرم آن از درمانگاه و مطب پزشکان می باشد.

وی ادامه داد: تفکیک زباله‌های بخش درمان اعم از عفونی و عادی و بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی بر عهده واحدهای درمانی است و سازمان مدیریت پسماند شهرداری براساس قانون، وظیفه حمل، دفن و یا امحاء این زباله ها را برعهده دارد.

مددی با بیان اینکه مرجع نظارت بر این موضوع سازمان محیط زیست می باشد، تصریح کرد: عمده مشکل موجود در این زمینه بحث هزینه است، چراکه سیستم حمل و دفن این زباله ها با سایر زباله های شهری متفاوت بوده و تعرفه آن از زباله های عادی بیشتر است.

وی یادآور شد: اگر زباله های بیمارستانی به درستی مدیریت و دفع نشود به عنوان یکی از مهمترین معضلات جوامع شهری به تهدیدی برای سلامت شهروندان محسوب می شود لذا باید ایمن سازی و تحت شرایطی خاص دفع شوند.

مددی اظهار داشت: براساس تعریف ارائه شده از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وسایل آلوده به خون و ترشحات بیمار، بافت ها و پسماندهای جراحی، انواع سرنگ، آنژیوکت، باند، پنبه، زواید تزریقات و پانسمان، دستکش ها، ست و کیسه خون، ماسک بیمار، انواع وسایل برنده، پس ماندهای دارویی، انواع سوند و حتی پس مانده غذای بیماران عفونی جز زباله های عفونی و بیمارستانی محسوب می شوند.

در ادامه این جلسه تعیین بهای خدمات جمع‌آوری و دفن پسماندهای ویژه در سالجاری به ازای هر کیلوگرم مورد بررسی قرار گرفت.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی