هنرمندان ساوه برای جمع آوری قصه های انار در این شهرستان تلاش کنند | ساوه نار جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۸:۲۱:۲۴
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده برجسته کودک و نوجوان در حاشیه جشنواره قصه گویی در ساوه گفت: با توجه به اینکه ساوه خاستگاه بهترین نوع انار کشور است، هنرمندان این شهرستان باید برای جمع آوری قصه های انار آن که برخی از آنها در سینه پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها پنهان است، تلاش کنند.

وی ضمن تشریح فواید قصه گویی در جهت رشد و تکامل کودکان، افزود: با توجه به پایین بودن سطح مطالعه در کشور باید برای افزایش انگیزه و علاقمندی کودکان به مطالعه تلاش کنیم.

رحماندوست ادامه داد: در کشورهای دنیا راهکارهای مختلفی را برای افزایش میزان مطالعه تجربه کرده اند که یکی از مهمترین این راهکارها خواندن کتاب قصه و شعر از بدو تولد است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۲ نوع قصه گویی را در کشور مطرح کرده ایم، تصریح کرد: قصه گویی یک هنر، دانش و مهارت با دامنه گسترده است که باید آن را آموخت و امروز در ساوه شاهد هستیم که گام نخست در جهت آموختن این هنر به خوبی برداشته شده است.

شهردار ساوه نیز در این جشنواره گفت : قصه و قصه گویی نقش مهمی در انتقال و نهادینه کردن مفاهیم تربیتی به کودکان دارد

سید مهدی حسینی افزود : بچه‌ها می توانند با خواندن و شنیدن قصه‌ها به سرمایه‌های تمدن و میراث فرهنگی خود دست یافته و با آداب و سنن جامعه خویش آشنا شوند و خود را برای زندگی آینده آماده تر سازند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی