نیروهای اجرائیات شهرداری با اقتدار به وظیفه قانونی خود عمل کنند | ساوه نار پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۱:۴۱:۴۵
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , سید مهدی حسینی در جلسه بررسی مشکلات واحد اجرائیات شهرداری بیان داشت: این واحد بازوی قدرتمند شهرداری در اجرای قانون است که گاها نیروهای آن فشارهای زیادی را از سوی برخی مردم و مسئولان متحمل می شوند اما باید همواره ضمن حفظ شان و احترام شهروندان به وظیفه قانونی خود عمل کنند.

وی ادامه داد: ساخت و ساز در داخل محدوده شهری مستلزم رعایت برخی اصول و مقررات خاص مهندسی و شهرسازی است و در شهر ساوه به دلیل نیاز بالا به مسکن و وجود مناطق زیاد حاشیه نشین ، وظیفه واحد اجرائیات در جلوگیری از ساخت و سازهای غیر بسیار دشوار و مهم است.

حسینی با بیان اینکه واحد اجرائیات در شهر، واحد مقابله و جلوگیری از تخلفات شهری محسوب می شود از وصول مطالبات شهرداری؛ اطلاع رسانی و پیشگیری از ساخت سازهای غیر مجاز، اجرای ضوابط قانونی صدور اخطاریه و تشکیل پرونده جهت تخلفات ساختمانی، ممانعت از خط کشی در اراضی دارای کاربری غیر مسکونی و فاقد طرح شهرسازی، تنظیم لوایح و ارسال آنها به کمسیون ماده صد و اجرای احکام صادره و همچنین بازدید و گشت زنی مستمر در سطح شهر جهت ممانعت از ساخت و سازهای غیر مجاز به عنوان بخشی از وظایف مهم این واحد نام برد.

وی با اشاره به حساسیت و اهمیت جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز شهری توسط واحد اجرائیات جهت ممانعت از رشد حاشیه نشینی و ساخت و سازهای غیر ایمن و مغایر با اصول و ضوابط مهندسی نقش این واحد شهرداری را در مقابله با این معضل تاثیرگذار در آتیه شهر دانست.

شهردار ساوه افزود: یکی دیگر از مهم‌ترین مشکلات سطح شهرها که اغلب شهرداری‌های سراسر کشور با آن روبه‌رو هستند مشکل سد معبر است و طبق قانون شهرداری‌ها در راستای رفاه حال شهروندان موظف به رفع سد معبر هستند که در این مورد نیز باید با حفظ احترام و شان شهروندان نیروهای اجرائیات به وظیفه خود عمل کنند.

محسن مددی معاونت خدمات شهری شهرداری ساوه نیز در این جلسه از کمبود نیرو در واحد اجرائیات به عنوان یکی از مهمترین مشکلات این واحد نام برد و گفت: بکارگیری نیروهای مستعد و آموزش دیده در بدنه اجرائیات هم اینک یکی از مهمترین نیازهای این واحد است چون عدم آشنایی با مسائل حقوقی و قانونی توسط برخی از این نیروها گاها مشکلاتی را بوجود آورده است.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری بیشتر دادگستری و نهادهای قانونی همچون شورای تأمین و فرمانداری با واحد اجرائیات شهرداری به منظور فائق آمدن بر مشکلات ساخت وسازهای غیرمجاز، افزود: هم اکنون در مناطق حاشیه شهر در زمینه گسترش ساخت و ساز غیرمجاز نسبت به سایر نقاط شهر مشکلات بیشتری داریم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی