حریم و عرصه مسجد جامع ساوه آزاد می‌شود/تولید ۲۰۰ هزار شغل توسط میراث فرهنگی در سال ۹۷ | ساوه نار سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲۱۱:۵۹:۳۷
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار به نقل از ایسنا , علی اصغر مونسان در حاشیه بازدید از مسجد جامع و بازار تاریخی ساوه در جمع خبرنگاران بیان کرد: مسجد جامع ساوه ریشه‌ای سلجوقی دارند و در دوره صفوی نیز اتفاقاتی در این مجموعه رخ داده است که با این تفاسیر قدمتی بیش از هزار سال را می‌توان برای آن متصور بود.

وی بیان کرد: تاکنون مرمت های خوبی در مجموعه انجام شده و نیاز است اعتباراتی برای آزادسازی حریم و عرصه انجام گیرد و برای آزادسازی حریم ۱۰ هکتار زمین نیاز است که باید به صورت معوض در اختیار ساکنان قرار گیرد و در این راستا حتما با وزیر راه و شهرسازی رایزنی می شود تا این زمین دریافت و به صورت معوض در اختیار مردم قرار گیرد تا بتوان عرصه را آزاد کرد.

مونسان اضافه کرد: در این سفر برای مرمت ابنیه های تاریخی استان مرکزی ۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که بخشی از این اعتبارات حتما برای مرمت مسجد جامع ساوه در نظر گرفته می شود تا کار با سرعت مناسب به پیش رود.

وی با اشاره به اینکه حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان، سه بخش اثرگذار در زمینه اشتغال هستند و با منابع مالی کمتر از دیگر حوزه ها می توانند ایجاد شغل کنند، افزود: در سال گذشته با اعتبارات بسیار پایین نسبت به سایر دستگاه های اجرایی، موفق شدیم بیش از ۲۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد کنیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: در حوزه گردشگری با هر ۵۰ میلیون تومان یک شغل ایجاد شده است و ۴۰۰ واحد بومگردی کشور به ۱۷۰۰ واحد بومگردی رسیده است که هر واحد با حداقل حمایت، حدود ۸ شغل ایجاد می کند، همچنین پروژه های حوزه گردشگری اشتغالزا بوده اند به طوری که در حال حاضر حجم سرمایه گذاری در این حوزه ۱۸۰ هزار میلیارد تومان است و در عمر دوساله دولت دوازدهم بالغ بر سه هزار و ۹۰۰ موافقت اصولی صادر شده است که نشان می دهد سرمایه گذاران نسبت به حوزه گردشگری امیدوار هستند و این حوزه را پررونق دیده اند. این حجم سرمایه گذاری نویدبخش آینده ای موفق در حوزه گردشگری کشور است.

مونسان گفت: از هزار و ۹۰۰ پروژه گردشگری در کشور، ۵۰۰ پروژه صرفا به ساخت هتل اختصاص دارد که آینده صنعت گردشگری کشور را خوب ترسیم می کند. در حال حاضر رونق گردشگری را در حوزه گردشگری داخلی و خارجی شاهد هستیم به طوری که رشد ۵۲ درصدی ورود گردشگر خارجی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حاصل شده است و امسال نیز در سه ماهه نخست سال بیش از ۴۰ درصد رشد به ثبت رسیده و علیرغم تحریم ها، حذف پروازهای مستقیم و حضور ابرقدرت ها در خلیج فارس و تشدید ایران هراسی با اقدامات سازمان این اثرات منفی خنثی شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی