برگزاری همایش عصر شعر و خاطره دفاع مقدس در ساوه | ساوه نار شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۵:۰۰:۱۵
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار این همایش به مناسبت هفته دفاع مقدس به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری حوزه بسیج خواهران الزهراء(س) و کانون بسیج هنرمندان و با حضور سردار غیاثی راد مسئول فرهنگی غرب و شمال غرب کشور- قاسمیان،معاون سیاسی و اجتماعی- سرهنگ دستجانی،فرمانده سپاه- سالمی،رئیس شورا و تعدادی از مسئولین- خانواده معظم شهدا،ایثارگران- شعرا و اقشار مختلف مردم مورخ ۲/۷/۹۸ در محل سالن سلمان ساوجی برگزار شد.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه در همایش عصر شعر و خاطره دفاع مقدس گفت: روایتگری کربلا موجب ماندگاری این واقعه شد و در حوزه دفاع مقدس نیز اگر بخواهیم ارزش‌های آن دوران را ماندگار و نسل به نسل و سینه به سینه منتقل کنیم باید با ابزارهای مختلف که مهمترین و کارآمدترین آنها ابزار هنر است، روایتگری کنیم.

سرهنگ پاسدار حجت الله دستجانی افزود: اگر ادبیات دفاع مقدس جایگاه ویژه ای دارد به سبب ویژه بودن افرادی است که در این مسیر گام برمی‌دارند.

وی با تاکید بر اینکه ادبیات دفاع مقدس محور مقاومت است، افزود: تبیین ارزش‌های دفاع مقدس در گرو تربیت هنرمندانی است که نگاه ارزشی و معنوی به این دوران دارند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار داود غیاثی راد در عصر شعر و خاطره دفاع مقدس ساوه اظهار کرد: انقلاب اسلامی به برکت خون مطهر شهدای عزیز به پیروزی رسید و امروز در اوج اقتدار است. همه ما مدیون شهدا هستیم و این طور نیست که عده ای بخواهند نام مقدس شهدا را از فضای این شهر حذف کنند و آن کسانی که دست به این کار زدند نیز از این اقدام خود پشیمان و نادم شدند.

وی در ادامه ادبیات دفاع مقدس را فاخر خواند و برگزاری آئین های شعر و خاطره دوران دفاع مقدس را کاری بس ارزشمند در ماندگاری روزهای حماسه و رشادت رزمندگان این مرز و بوم دانست و افزود: سرسلسله شعر انقلاب اسلامی متاثر از دوران سراسر افتخار هشت سال دفاع مقدس است.

غیاثی‌راد با تاکید بر اینکه بدون مکتب و فرهنگ حسینی، دوران دفاع مقدس معنا و مفهومی ندارد، افزود: امروز به برکت دفاع مقدس ریشه درخت انقلاب تنومند شده است و عظمت و اقتدار این کشور پس از ۴۰ سال دنیا را متحیر کرده است.

غیاثی راد تصریح کرد: یک ژنرال انگلیسی در تحلیل دفاع مقدس اذعان دارد که ژنرال‌های جوان ایرانی در هشت سال جنگ نابرابر مقابل دشمن تا دندان مسلح کاری کردند که جهان متعجب شد. جوانان ایرانی کاری کردند که حمایت ۳۶ کشور جهان از صدام خنثی شود و ملت ایران پیروز این میدان شوند.

وی با تاکید بر اینکه دستاورد دفاع مقدس و انقلاب ارزان بدست نیامده است، افزود: باید چشم ما به تمدن ۵۰ سال آینده باشد و بزرگترین امر به معروف نیز ایجاد و حفظ جمهوری اسلامی ایران است. نباید ناامید شد و فضای ناامیدی را به جامعه تزریق کرد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس به تأثیرگذاری انقلاب در معادلات سیاسی دنیا اشاره کرد و افزود: نگاه به آینده با تاسی از فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس زمینه ساز اقتدار روزافزون این کشور خواهد شد.

شعرخوانی محمد علی رحیمی و نادر حسینی و خاطره گویی احمد جمالی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس از دیگربرنامه های این همایش بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی