افتتاح نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته کتابخوانی در ساوه با ۳۵ هزار عنوان | ساوه نار شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳۱۰:۱۷:۵۶
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان ساوه از برپایی نمایشگاه کتاب خبرداد و بیان داشت: این نمایشگاه به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی و با حضور جمعی از مسئولین مورخ ۱۸/۸/۹۸ در محل فرهنگسرای ارشاد افتتاح گردید.

حسین محمودی فر ضمن تبریک فرارسیدن هفته کتاب وکتابخوانی گفت: یکی از معیارها و شاخص های رشد وتوسعه یافتگی جوامع میزان توجه و گرایش شهروندان به مطالعه و کتابخوانی است و هرجامعه که بخواهد در مسیر پیشرفت و تعالی قرارگیرد باید برای این مؤلفه های مهم و تأثیرگذار ،سرمایه گذاری اساسی انجام دهد.

وی افزود: کتاب یکی از مهمترین ابزارهای فرهنگی است که در طول قرون متمادی همواره عامل مهمی در تضمین رشد و پویایی جوامع بشری بوده و با وجود رشد روز افزون رسانه ها و ابزارهای پیشرفته دیگر جایگاه خاص و یگانه خود را حفظ کرده است.

حسین محمودی فر اظهار داشت: میزان توجه به مطالعه و کتابخوانی نشانگر رشد فرهنگی و ملی هرکشور است و مطالعه جزء نیازهای اجتماعی انسان است.آدمی به وسیله مطالعه می تواند با اندیشه های دیگران رابطه برقرار کند و از دستاوردهای علمی و ادبی دیگران بهره مند شود.

محمودی فر تصریح کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت مطالعه در بین مردم گسترش آن توسط سیاست گزاران و برنامه ریزان فرهنگی الزامی است و کتاب نباید وسیله ای جهت گذراندن اوقات فراغت تلقی شود بلکه ابزار فرهنگی و زیربنای توسعه است و رشد و تعالی جامعه تاحد زیادی به میزان آگاهی افراد در موضوعات مختلف بستگی دارد.

رئیس اداره ارشاد در ادامه عنوان کرد : در این نمایشگاه ۳۵۰۰۰ عنوان کتاب ، ۲۵۰۰۰ جلد کتاب به معرض نمایش گذاشته شده و علاقه مندان می توانند از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۰ شب بازدید و با تخفیف ۳۰ الی ۵۰% از نمایشگاه کتاب خریداری نمایند.

محمد حسن قاسمیان معان سیاسی و اجتماعی نیز در این نمایشگاه اظهار داشت: توجه به امرمطالعه و کتابخوانی مستلزم برنامه ریزی در سطح خرد و کلان و بستر سازی و رونق بخشی به فرهنگ مطالعه می باشد.

وی افزود: تأسیس کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی و ترویج کتابخوانی از رسانه های گروهی و مطبوعات و استفاده از نیروی انسانی مجرب و متخصص اگر مورد توجه قرارگیرد مسلما” تأثیرات شگرفی در امر مطالعه و ارتقاء سطح فکر و دانش و فرهنگ و تعالی روحی افراد جامعه داشته و شاهد اجتماعی با فرهنگ و متعالی از هرلحاظ خواهیم بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی