جذب ۷۰ درصدی اعتبارات اشتغال روستایی در ساوه | ساوه نار پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۴:۴۶:۳۹
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار به نقل از فارس , مهدی الیاسی ظهر امروز در نشست هماهنگی توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی در ساوه با بیان اینکه ۷۰ درصد اعتبارات اشتغالزایی روستایی این شهرستان جذب شده است، اظهار کرد: عملکرد دهیاران بخش‌های نوبران و مرکزی در جذب و ایجاد این اعتبارات خوب بوده است.

وی با اشاره به این که دهیاران این شهرستان رتبه خوبی را در استان مرکزی به لحاظ ایجاد اشتغالزایی روستائی کسب کردند، اظهار کرد: این مهم توانسته از مهاجرت روستائیان به شهرها بکاهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ساوه بیان کرد: تقویت اقتصاد محلی و منطقه‌ای و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم توسعه مدنظر قرار گرفته است.

الیاسی گفت: این برنامه با تکیه بر مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی شامل خصوصی، تعاونی و مردم نهاد و نیز با مشارکت نیروهای محلی و با بهره‌گیری از تسهیلات بانکی و حمایت‌های دولتی تدوین و اجرا می‌شود.

وی افزود: قرار است هر یک از سازمان‌ها در طول برنامه ۵ ساله ششم، سالانه به تناسب سهمیه تعیین شده در روستاهای هدف این مهم را اجرا کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ساوه از توسعه اقتصادی به عنوان یکی از ابعاد توسعه نام برد و اظهار کرد: توسعه اقتصادی بدین معنا است که طی فرایندی درآمد سرانه حقیقی یک جامعه در یک دوره زمانی بلند مدت افزایش یابد.

وی بیان کرد: از مهم‌ترین معیارهای توسعه اقتصادی بخصوص در نواحی روستایی اشتغال و کاهش بیکاری است.

الیاسی گفت:  توسعه اقتصادی در روستاها با تقویت بنیان‌های اقتصادی با محوریت فعال سازی چرخه تولید در فضاهای روستایی و ایجاد اشتغال و کارآفرینی امکان پذیر است.

شکوفایی روستایی در قالب اقدامات اقتصادی و عمرانی

سرپرست مدیریت آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی نیز گفت: شناسایی و بهره برداری از ظرفیت‌های موجود می‌تواند جدای از ارتقای جایگاه روستاها بر اقتصاد ملی، بستری برای شکوفایی روستایی در قالب اقدامات اقتصادی و عمرانی و زیربنایی باشد.

توسلی افزود: در این خصوص باید برنامه‌ریزی و توسعه روستایی در طول اجرای برنامه هر ساله با توجه به استعداد و ظرفیت و با مشارکت‌های نیروی محلی بهره‌بردار  و میزان تسهیلات بانکی تهیه و به تصویب شورای استان مرکزی رسانده شود تا با تعامل با دهیاران و بر اساس سهمیه برای ایجاد اشتغال اقدامات لازم انجام شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی