احداث خانه‌های هلال روستایی از اهداف مهم جمعیت هلال احمر | ساوه نار پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳۰۹:۱۶:۵۸
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , سید لقمان حسینی پیش از ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته کاهش بلایای طبیعی اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن سالگرد زلزله بم و آغاز هفته همایش بلایای طبیعی، آگاهی مردم از اقدامات این جمعیت و نحوه ارائه آموزش‌ها کمک شایانی در کاهش خسارات خواهد داشت.

وی افزود: متأسفانه برخی از مردم آموزش‌های لازم در خصوص مدیریت زمان وقوع و بعد از زلزله را فرانگرفته‌اند که همین عدم آموزش موجب بالا بودن آمار در حوادث و بلایای طبیعی خصوصاً زلزله است همان‌گونه که متأسفانه در زلزله بم بسیاری از هم‌وطنان خود را از دست دادیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ساوه از آموزش یک هزار و ۷۳۷ در بحث امداد و کمک‌های اولیه خبر داد و بیان کرد: در طول برگزاری این کلاس‌ها تعداد ۴۷۷ نفر در مرکز آموزش هلال‌احمر، ۳۶۰ نفر در ادارات و دانشگاه‌ها، ۷۰۰ نفر در شرکت‌های شهرصنعتی و ۲۰۰ نفر نیز در روستاها آموزش‌های مورد نظر را فرا گرفته‌اند.

حسینی از بازآموزی نیروهای آموزش‌دیده در این جمعیت نیز خبر داد و افزود: همه‌روزه ثبت‌نام داوطلبان برای حضور در این کلاس‌ها برگزار می‌شود که پس از به حد نصاب رسیدن افراد کلاس‌های آموزشی برگزار خواهد شد.

وی احداث خانه‌های هلال روستایی را از اهداف مهم این جمعیت عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف اصلی راه‌اندازی خانه‌های هلال روستایی این است که به دور از بروکراسی اداری و با استفاده از مربیان مجرب، اقدام به برگزاری آموزش‌های لازم برای افراد روستایی کنیم چراکه در مواقع وقوع بلایای طبیعی روستاها در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ساوه در ادامه به ارائه گزارش عملکرد در سال جاری پرداخت و گفت: در نخستین روزهای سال جدید رزمایش بزرگ سازمان‌های امدادی به میزبانی جمعیت هلال‌احمر جهت افزایش هماهنگی و تعامل بین سازمان‌های امدادی و همچنین بالا بردن سطح آمادگی برگزار شد.

حسینی افزود: تهیه و توزیع ۲۵۰ سبد غذایی بین نیازمندان در نقاط دوردست شهرستان، بازدید و سرکشی از پایگاه‌های جاده‌ای، اعزام نیروهای داوطلب به مناطق سیل‌زده لرستان، اعزام کاروان سلامت به بخش معمولان شهرستان پل‌دختر، حضور نیروهای داوطلب در اردوها جهادی، پایش سلامت و کنترل فشارخون نمازگزاران در طول سال و اجرای طرح مهر تا مهر جهت جمع‌آوری لوازم‌التحریر و اسباب‌بازی برای کودکان بخش‌هایی از فعالیت این جمعیت در طول سال جاری بوده است.

وی اشاره‌ای به وقوع سیل در نخستین روزهای سال جاری در کشور کرد و گفت: بلافاصله پس از اعلام وقوع سیل، نیروهای داوطلب و امدادی جمعیت هلال‌احمر شهرستان به‌صورت جهادی آماده و به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ساوه تصریح کرد: مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده در سیل نخستین روزهای سال بالغ هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بود که از این میزان دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به‌صورت نقدی و ۶ میلیارد ریال به‌صورت غیرنقدی جمع‌آوری شد که در این امر اطلاع‌رسانی‌های اصحاب رسانه مفید واقع شده بود.

حسینی با اشاره به نقش‌آفرینی جمعیت هلال‌احمر ساوه در نوروز امسال‌ عنوان کرد: پنج هزار و ۷۷۰ نفر از خدمات نوروزی جمعیت هلال‌احمر ساوه شامل طرح ایمنی و سلامت، کنترل فشارخون و غیره بهره‌مند شدند.

به گفته وی نیروهای این جمعیت در اعزام به ۱۱۵ فقره تصادف، به ۲۹۰ نفر امدادرسانی کرده‌اند که از این تعداد ۱۲۰ نفر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند و ۱۰۷ نفر نیز به‌صورت سرپایی درمان شدند، ۱۲ فقره رهاسازی از خودرو صورت گرفته و به ۱۵ نفر نیز اسکان اضطراری داده شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ساوه اشاره‌ای به اجرای طرح دادرس در مدارس شهرستان کرد و گفت: پسران عضو جمعیت هلال‌احمر ساوه علاوه بر موفقیت در المپیاد استانی دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) توانستند در رقابت‌های کشوری به مقام نایب‌قهرمانی دست یابند.

حسینی به بهره‌مندی پنج هزار و ۲۰۰ نفر از فضاهای ورزشی و برنامه‌های ویژه اوقات فراغت این جمعیت در ساوه اشاره کرد و افزود: کلاس‌های ورزشی، اجرای کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد و ایدز و برگزاری مانورهای آموزشی نیز از برنامه‌های این جمعیت در ساوه بوده است.

وی افزود: در مجموعه هلال‌احمر ساوه یک بانک امانی از محصولات پزشکی شامل ویلچر و غیره وجود دارد که برای کمک به افراد نیازمند به‌صورت امانی راه‌اندازی شده است اما تعداد تجهیزات کافی نبوده و نیازمند مشارکت خیرین در این بخش است.

به گفته حسینی هدف کلی از ارائه این خدمات کاهش خسارات ناشی از حوادث، پیشگیری و همچنین ارائه خدمات بشردوستانه با رویکرد افزایش ضریب ایمنی بوده است که با استفاده از مردم که سرمایه‌های اجتماعی هستند این اهداف قابل دستیابی بوده و هست.

در پایان این نشست از اصحاب رسانه شهرستان به‌واسطه همکاری با مجموعه هلال‌احمر شهرستان تجلیل شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی