۵۰۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی در ساوه وجود دارد | ساوه نار شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۸:۰۲:۲۷
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , افشاری با بیان اینکه عمده سکونتگاه‌های غیررسمی استان و حتی کشور در شهر ساوه است، افزود: این سکونتگاهها شامل ۲۶ منطقه در مناطق مختلف ساوه است و جمعیت قابل توجهی از شهروندان ساوجی در این مناطق سکونت دارند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سیاست اجرای طرح بازآفرینی شهری، توانمندسازی کالبدی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی و همچنین توانمند سازی بخش های فرهنگی و اجتماعی این محلات بود، شهرداری ساوه در راستای اجرای این طرح طی دو سال گذشته با اقتدار ظاهر شد و توانست گام های بلندی را در راستای تحقق این امر بردارد.

افشاری اظهار داشت: طی این مدت در راستای اجرای طرح ستاد بازآفرینی شهری علاوه بر احداث بوستانها و دیگر خدمات در سکونت گاههای غیر رسمی ساوه حدود ۷۰ کیلومتر از معابر این مناطق با صرف ۱۵ میلیارد تومان اعتبار جدول گذاری، زیرسازی و آسفالت شد.

وی با بیان اینکه ساوه همچنین دارای حدود ۲۰۰ هکتار بافت فرسوده است، تصریح کرد: بافت‌های ناکارآمد شهری با مسائل و مشکلات زیادی برای مدیریت شهری همراه هستند و هم اینک این شهر دارای حدود ۷۰۰ هکتار بافت ناکارآمد است.

افشاری یادآور شد: سکونتگاه‌های غیررسمی به مناطقی گفته می‌شود که طبقه محروم جامعه شهری را در خود جای داده یا خارج از برنامه‌ریزی رسمی و قانونی توسعه شهری، عمدتا بدون مجوز در درون یا خارج از محدوده قانونی شهرها به وجود آمده است.

به گفته وی، فقدان سند مالکیت رسمی و محرومیت از خدمات و ز یرساخت‌های شهری از شاخص‌های این سکونتگاه‌ها به شمار می رود.

وی افزود: بافت های فرسوده نیز علاوه بر مغایرت با ضوابط و معیارهای شهرسازی و معماری امروز به مرور زمان فرسوده‌ شده و با فرسودگی ابنیه و شبکه تاسیسات شهری در حال از دست دادن کارکردهای شهری خود هستند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی