افزایش شمار دانش آموزان ساوجی به حدود ۵۵ هزار نفر / کمبود معلم در سال تحصیلی آینده در ساوه | ساوه نار شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۰:۵۶:۳۴
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار ، ابراهیم فراشیانی در نشستی خبری به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش اظهار کرد: یکی از ارزشمندترین قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی در دی ماه ۷۲ تشکیل شوراهای آموزش و پرورش بود که ایجاد این شورا موجب مشارکت در تصمیم گیری‌ها و همچنین مشارکت مردم در امر آموزش و پرورش و بهره‌گیری تمام امکانات برای تجهیز مدارس است.

وی با اشاره به شعار «نگاه ملی و تحول منطقه‌ای» در هفته شوراهای سال جاری افزود: این شورا که در همه شهرها و استان‌های کشور وجود دارد هر ماهه برگزار می‌شود که در استان مرکزی شورای آموزش و پرورش ساوه از فعال‌ترین آنهاست و چندین سال است که به عنوان شورای برتر معرفی می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه تصریح کرد: تاکنون بالغ بر ۲۶۸ جلسه شوراهای آموزش و پرورش در ساوه تشکیل شده که بسیاری از مصوبات آن نیز به مرحله اجرا درآمده ضمن اینکه این شورا در سال جاری ۶۱ مصوبه داشته که از این تعداد ۵۲ مورد آن اجرایی شده است.

تحصیل ۵۵ هزار دانش‌آموز در ساوه

فراشیانی در ادامه اشاره‌ای به افزایش آمار دانش‌آموزان در ساوه کرد و گفت: طبق آخرین آمار از سامانه سناد تعداد دانش آموزان در ساوه با مرز ۵۵ هزار نفر رسیده است که از این تعداد ۲۰۲ هزار و ۹۷۲ دو نفر پیش‌دبستانی، ۲۸ هزار و ۵۷۸ نفر ابتدایی، ۱۲ هزار و ۵۷۳ نفر در متوسطه اول و ۱۰ هزار و ۸۶۵ نفر نیز در متوسطه دوم و هنرستان در ۳۰۴ مدرسه به تحصیل مشغول هستند.

وی با اشاره به رشد فزاینده دانش‌آموز در این شهرستان افزود: با توجه به اینکه تعداد دانش‌آموزان مقطع متوسطه نسبت به ابتدایی حدود ۵ هزار نفر اختلاف دارد نشان‌دهنده این است که در ساوه رشد فزاینده دانش‌آموز را داریم که این امر نیاز به تجهیز بیشتر زیر ساخت‌ها را می‌طلبد.

تلاش برای تک شیفت کردن مدارس ساوه

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اشاره‌ای به کمبودها در این مدیریت کرد و گفت: ساوه تنها شهرستان در استان است که هر ساله به دبیران و فضاهای آموزشی جدید نیاز دارد و با توجه به افزایش دانش‌آموز در سطح شهرستان قطعا در آینده با کمبودهایی نیز مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: همین افزایش آمار دانش‌آموزان موجب شده است تا برخی از مدارس سطح شهرستان به صورت دو شیفت فعالیت کنند لذا اگر دانش‌آموزان در مدارس تک شیفت به تحصیل بپردازند مدارج علمی آنها بیشتر خواهد شد و قطعا موفقیت‌های بیشتری را کسب خواهد کرد البته تلاش کرده‌ایم که برخی مدارس را تک‌شیفت کنیم اما با توجه به آمار جمعیتی این امر تاکنون به صورت کامل محقق نشده است.

در سال آینده کمبود معلم در ساوه بیشتر احساس خواهد شد

فراشیانی افزود: در سال آینده نیز کمبود معلم در ساوه بیشتر احساس خواهد شد چراکه با توجه به رتبه‌بندی معلمان، برخی از آنها بازنشسته خواهند شد لذا از مسوولان خواستاریم در امر جذب و به کارگیری دبیر در شهرستان ساوه جدی‌تر عمل کنند. 

وی گفت: خوشبختانه در بحث فضاهای آموزشی خیران زیادی را در سطح شهرستان داریم که اقدام به ساخت و تجهیز مدارس می‌کنند که در این راستا ساخت و بازسازی تعدادی مدرسه در منطقه عباس‌آباد، پیک‌نیک گاز،  میدان سرداران و میدان شهرداری در حال حاضر در دست اقدام است.

مدیرآموزش و پرورش ساوه تصریح کرد: همچنین به لطف یکی از خیرین مدرسه‌ساز قرار است یک مجتمع آموزشی شامل چهار مدرسه با تمام امکانات در نزدیکی ساختمان دادگستری شهرستان ساوه کلنگ‌زنی و احداث شود که کمک شایانی به افزایش سرانه فضای آموزشی در ساوه خواهد کرد، اما برای تک شیف شدن و افزایش کیفیت تدریس باید قدم‌های بیشتری در این راه برداریم.

وجود ۸ هزار نفر بیسواد در ساوه

فراشیانی از وجود ۸ هزار نفر بیسواد در سطح شهرستان خبر داد و افزود: متاسفانه جامعه هدف و آمار دقیقی از بیسوادان شهرستان به طور دقیق وجود ندارد اما در بحث جذب و شناسایی بیسوادان اقدامات خوبی صورت گرفته است و با تعامل دستگاه‌هایی مثل کمیته امداد، ثبت احوال، امور روستایی و عشایری و دهیاران در تلاش برای جمع آوری آمار دقیق از بیسوادان هستیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی