صدور ماهانه ۳۰ مجوز سرمایه‌گذاری در کشور | ساوه نار پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۰:۲۹:۵۳
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار به نقل از فارس ، سیدعلی‌محمد موسوی پیش از ظهر امروز در نشست با سرمایه‌گذاران خارجی در اتاق بازرگانی ساوه با اشاره به ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران اظهار داشت: خوشبختانه امسال ماهانه حدود ۳۰ طرح مصوب و مجوز سرمایه‌گذاری داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: این مجوزها در شرایطی صادر شده که کشور از فشارهای اقتصادی در شرایط سختی قرار داشته و تحریم‌‌ها نیز شدت گرفته بود.

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران بیان داشت: به منظور تسهیل روند تولید و سرمایه‌گذاری در کشور چالش‌هایی چون نقل و انتقال برای ورود و خروج سرمایه، ثبت سفارش برای تامین مواد اولیه و مشکلات بانکی که از مهم‌ترین مشکلات تولیدکنندگان است، در وزارت اقتصاد و دارایی در دست بررسی است تا به صورت ریشه‌ای و برای همیشه حل و فصل شود.

موسوی گفت: به منظور تسهیل در امر سرمایه‌گذاری خارجی مجلس مصوبه‌ای را تصویب و دولت نیز دستورالعملی را صادر کرده که با عنایت به این مسائل می‌توان مشکلات را برطرف کرد.

وی جلب و جذب سرمایه‌گذار را از مهم‌ترین اولویت‌ها و استراتژی‌های سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران برشمرد و ادامه داد: صیانت از سرمایه‌گذاری موجود در شرایط سخت و دشوار اقتصادی امر بسیار مهمی است که با جدیت دنبال می‌شود به طوری که تاکنون یک مورد خروج سرمایه گذاری از کشور نداشتیم.

 رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری خارجی ایران همچنین بر لزوم حفظ و جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌های کوچک تاکید کرد و افزود: توسعه سرمایه‌گذاری نشان از توانمندی اقتصاد ایران دارد و این واقعیتی است که دشمنان باید بدانند.

جذب ۱۵۳۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان 

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۳۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان جذب شده است.

حسن میرزاخانی افزود: این میزان سرمایه‌گذاری از کشورهایی چون ترکیه، چین، اتریش، افغانستان و ایرانیان مقیم آمریکا جذب شده است.

وی میزان سرمایه‌گذاری خارجی استان طی سه سال اخیر را ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار عنوان و تصریح کرد: خوشبختانه میزان سرمایه‌گذاری خارجی از نظر حجم و تعداد با وجود مشکلات در سه سال اخیر قابل مقایسه با گذشته نیست و رشد بسیار خوبی را در این زمینه در استان شاهد بوده‌ایم.

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: در حال حاضر ۵۶ مجور سرمایه‌گذاری خارجی با اعتباری افزون بر ۳ میلیارد و ۱۴ میلیون دلار در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات در استان مرکزی صادر شده است.

سرمایه گذاری خارجی نیاز ضروری کشور

رئیس اتاق بازرگانی اراک نیز سرمایه گذاری خارجی را نیاز ضروری کشور برشمرد و اظهار کرد: حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی و حفظ آن از وظایف مهم دولت است.

منوچهر توسطی افزود: رونق تولید و تامین نیازهای تکنولوژیکی با تقویت سرمایه‌گذاری خارجی میسر است.

  صدور ۲۷ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در ساوه

فرماندار ساوه نیز از صدور ۲۷ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش ۲ میلیارد و ۴۳۹ میلیون دلار در شهرستان ساوه خبر داد.

علی میرزایی افزود: ساوه دارای بزرگ‌ترین شهر صنعتی کشور با ۵۵۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ است که به دلیل دسترسی به راه های ترانزیت، استقرار در مسیر شاهراه مواصلاتی مرکز به جنوب و غرب کشور، مجاورت با فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و برخورداری از امکانات لجستیکی عالی زمینه بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری فراهم کرده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی