ایجاد نقاهتگاه کرونایی در ساوه/۲۰۹ نفر از مبتلایان بهبود یافتند | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۱۲:۳۸:۵۱
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار به نقل از فارس , مهدی مصری در جمع خبرنگاران با اشاره  به شرایط شیوع کرونا در شهرستان ساوه و زرندیه اظهار کرد: در راستای مقابله با بیماری کرونا جلسات متعددی با مسوولان برگزار شده و شاهد رشد چند برابری مبتلایان نسبت به روزهای اولیه هستیم.

وی بیان کرد: متاسفانه علیرغم تاکید مسوولان تردد در سطح شهرها به صورت عادی جریان دارد و ویروس کرونا جدی گرفته نشده است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه افزود: براساس پیش‌بینی محققان طی دو سه هفته آینده پیک طولانی این بیماری را خواهیم داشت و باید آمادگی لازم در این زمینه ایجاد شود.

مصری خاطرنشان کرد: اگر این بیماری جدی گرفته نشود در شهرهایی همچون ساوه دچار بحران خواهیم شد و در همین راستا باید بار بیمارستان‌ها کاهش یابد.

وی عنوان کرد: از مردم خواهش می کنیم به بیمارستان‌ها هجوم نیاورده و در منازل خود بمانند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه ادامه داد: به منظور ساماندهی وضعیت مبتلایان کرونا، غربالگری اولیه بیماران با علائم، انجام و  در مرکز نگهداری ویژه بررسی بیشتری شده و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

مصری بیان کرد: از مکانی جهت بررسی بیشتر بیماران بازدید شده و قصد داریم طی چند روز آینده امکانات و تجهیزات لازم در این مرکز مستقر شود.

وی عنوان کرد: تاسیس و ایجاد نقاهتگاه امری حائز اهمیت بوده و در همین راستا دو سالن مجزا با ۷۰ تخت اولیه و در صورت نیاز افزایش به ۱۵۰ تخت برای جلوگیری از شیوع این بیماری در نظر گرفته شده است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه تصریح کرد: طی بازدیدی از بیمارستان مدرس مقرر شد ۶۰-۵۰ تخت بستری، ۸-۵ تخت آی سی یو و ۱۰-۵ تخت ویژه برای بیماران اورژانس اختصاص دهد.

مصری از بهبود ۲۰۹ نفر از مبتلایان کرونا در ساوه و زرندیه خبر داد و گفت: تعداد بهبود یافتگان حدود ۷۰ درصد کل بیماران را تشکیل می‌دهند و این امر بسیار امیدآفرین است.

وی عنوان کرد: توجه کم مردم به بیماری و تردد افراد در داخل شهر دغدغه اصلی در زمینه شیوع بیماری کرونا بوده و باید  اقدامات جدی در این زمینه انجام شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه از توزیع تجهیزات بهداشتی در ۶ داروخانه شبانه روزی منتخب در سطح شهر خبر داد. 

مصری بیان کرد: حفاظت فردی کادر درمانی امری مهم بوده و باید اقلام بهداشتی در اختیار آنها قرار گیرد در حالی که سیاست تشویقی برای ایجاد انگیزه نیز در دستور کار است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی