عدم همکاری مناسب مردم در بحث زباله مهم‌ترین چالش شهرداری ساوه است | ساوه نار چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۴:۳۴:۵۵
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , عظیم توسلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: فعالیت مستمر کارخانه خط پردازش در زمینه کمپوست و تفکیک زباله از سال گذشته به دلیل کرونا و رعایت موازین بهداشتی به‌طور موقت متوقف شد.

وی تصریح کرد: در این کارخانه، زباله‌های سطح شهر جمع‌آوری و پسماند خشک و تر از یکدیگر جدا و بخشی نیز تبدیل به کمپوست می‌شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساوه مهم‌ترین مشکل سازمان پسماند شهرداری ساوه را عدم همکاری مناسب مردم در بحث زباله دانست و گفت: ارتقای فرهنگ شهروندی در همکاری با مأموران خدوم پسماند در جلوگیری از انباشت زباله‌ها در کوچه‌ها و خیابان‌ها در هر زمان از روز ضروری است.

توسلی افزود: عدم همکاری مردم نه‌تنها باعث تولید بیماری، تعفن و زشتی چهره شهر می‌شود بلکه می‌توانند به‌وسیله آلوده کردن خاک، آب و هوا زیان‌های بهداشتی و زیست‌محیطی را به بار آورد.

وی مبارزه با جوندگان موذی (موش) و طعمه‌گذاری در سطح شهر، کشف دو انبار تفکیک پسماند غیرمجاز بیمارستانی در ساوه را از دیگر اقدامات این سازمان در سال گذشته برشمرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساوه از ایجاد پناهگاه ویژه سگ‌های ولگرد و بلاصاحب از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری برای تأمین سلامت بیشتر شهروندان در محیط‌های مختلف شهر خبر داد و گفت: وجود سگ‌های ولگرد در سطح شهر علاوه بر ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان دارای خطرات بهداشتی به لحاظ گسترش بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است که بر اساس بررسی‌های انجام شده، رهاسازی سگ‌های سایر استان‌های مجاور با کامیون در حواشی این شهر، تولیدمثل بالا و ریختن زباله در خارج شهر و طبیعت و رها کردن زباله‌هایی در بسته‌بندی‌های نادرست از عمده دلایل افزایش سگ‌های ولگرد در ساوه است.

وی گفت: بنابر اعلام نظر کارشناسان ذی‌ربط این پناهگاه یکی از بهترین نمونه‌های پناهگاه‌های موقت سگ‌های ولگرد در این شهر است.

توسلی اصلاح، بهسازی و احداث کانال‌ها و نهرهای سطح شهر و روان آب‌ها را از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد و افزود: این مهم برای جلوگیری از سیلاب پس از بارندگی انجام شد به‌طوری که ۷۵ درصد نهرها در سال ۹۸ اصلاح و کمک شایانی به مدیریت روان آب‌ها در سطح این شهر کرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساوه گفت: تقویت درآمدهای پایدار این سازمان از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری خواهد بود.

توسلی افزود: این سازمان یکی از سازمان‌های پیشرو شهرداری ساوه در این زمینه است که توانسته با ۷۵ درصد رشد مالی در سال گذشته عمل کند.

وی تأکید بر آموزش شهروندی (به‌صورت چهره به چهره) در سال جدید  با کمرنگ شدن کرونا، تشکیل اتاق فکر با فراخوان از نخبگان، سازمان‌های مردم‌نهاد، فعالان محیط‌زیست، راه‌اندازی فاز دوم شهرک بازیافت را از دیگر برنامه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساوه در سال جاری برشمرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی