کرونا در کمین است | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۶:۲۸:۰۸
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: مردم ساوه از مهمانی های دسته جمعی، رفتن به تفرجگاه ها به صورت خانوادگی و مراکز شلوغ پرهیز کنند زیرا هیچ تضمینی نیست که افراد حاضر در این اماکن سالم از آن خارج شوند.

دکتر  مصری افزود: خطر بازگشت پیک دوم کرونا در این شهر جدی است و لازم است مردم موازین بهداشتی به خصوص فاصله گذاری و استفاده از ماسک را رعایت کنند در غیر این صورت ممکن است برخی محدودیت های قبلی را اعمال کنیم.

وی ادامه داد: بعنوان ستاد کرونا پیشنهاداتی را به فرماندار ساوه که ریاست قرارگاه پدافند زیستی را برعهده دارد، ارائه خواهیم داد و اگر شرایط ابتلا به این بیماری در ساوه شتاب داشته باشد، احتمال دارد تا پایان هفته برخی محدودیت ها اعمال شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه همچنین بر ضرورت محافظت از افراد سالمند، چاق و دارای بیماری های زمینه ای مانند دیابت و قلب و عروق تاکید کرد و گفت: اخیرا مواردی از ابتلای کودکان نیز مشاهده شده و لازم است تدابیر هوشمندانه ای در این رابطه اعمال شود.

مصری تاکید کرد: اینکه گفته می شود گرما باعث از بین رفتن یا کاهش شدت کرونا می شود، باوری غلط است و تجربه اوج گیری بیماری در استانهای جنوبی با وجود دمای بالای هوا موید این مطلب است.

وی افزود: همچنان امن ترین نقاط برای محافظت از افراد در برابر کرونا، ماندن در منازل است که به خصوص برای افراد بیمار به شدت توصیه می شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه با بیان اینکه در شرایط کنونی ناگزیر باید بین مرگ و زندگی دست به انتخاب بزنیم، هشدار داد: هر مرکز، صنف و شرکتی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند، پلمب خواهند شد و در روزهای اخیر نیز برخی از اماکن متخلف اعمال قانون شده اند که یکی از آنها پلمب تالاری بود که به دلیل رعایت نکردن پروتکل ها از فعالیت آن ممانعت شد.

مصری گفت: از افرادی که علامت ابتلا به کرونا دارند در آزمایشگاه تازه تاسیس شهر نمونه گیری خواهیم کرد و بزودی محل آزمایشگاه را از درمانگاه مصطفی خمینی به خیابان وزیری منتقل می کنیم.

به گفته وی، بسیاری از افراد زیر ۵۰ سال با آنکه هیچ علائمی ندارند ناقل سالم کرونا هستند و ممکن است با تردد در محیط شهر و خانواده، ویروس را به سایر افراد جامعه و خانواده خود نیز انتقال دهند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی