آغاز عملیات بازسازی پل هفت دهانه | ساوه نار سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲۱۵:۲۰:۱۰
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , حجت الاسلام سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس به همراه علی میرزایی معاون استاندار و فرماندار ساوه و برخی مسئولین با حضور در محل پل هفت دهانه ضمن گفتگو با پیمانکار این پروژه , از اخرین وضعیت بازسازی این پل مطلع شدند .

فرماندار ساوه در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت : با توجه به اینکه به فصل بارش های پاییزی نزدیک میشویم یک اهتمام جدی وجود دارد تا بازسازی این پل هرچه سریع تر به اتمام برسد و شاهد برطرف شدن مشکلات برای عبور و مرور از این منطقه باشیم.

علی میرزایی با اشاره به عقد قرارداد بازسازی این پل با شرکت ماشین سازی اراک افزود : با توجه به استقرار کارگاه در محل پل هفت دهانه , امیدواریم ظرف ۳ ماه آینده شمع ریزی پل ها صورت پذیرد و با توجه به قرارداد ۶ ماهه با این شرکت , کار بازسازی این پل تا پایان مدت قرارداد به اتمام برسد.

وی با تاکید بر اینکه استحکام پل مهم ترین نکته در بازسازی آن است تصریح کرد : پیمانکار پروژه باید در مسیر رودخانه اقدام به گابیون بندی کند تا به استحکام لازم که مهم ترین خواسته ماست دست پیدا کنیم همچنین با توجه به تاخیری که در اجرای این پروژه داشتیم امید است شاهد فرصت سوزی کمتری باشیم.

فرماندار ساوه تصریح کرد : قرارداد بازسازی این پل ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است که ۱ میلیارد آن از محل مدیریت بحران و مابقی از منابع استانی و شهرستانی تامین شده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص آمادگی شهرستان برای مواقع بحران تصریح کرد : با توجه به اینکه در حال حاضر شاهد آتش سوزی ها در مراتع کشور و شهرستان هستیم و اینکه ساوه از مراتع فراوان و گندم زارهای زیادی برخوردار است تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از آتش سوزی و مدیریت حوادث اندیشیده شده است.

میرزایی افزود : کمیته بحران شهرستان برای جلوگیری از هرگونه حادثه خصوصا در بحث بندها , سد و پل ها نیز آمادگی لازم را دارا میباشد

یادآور میشود که پل هفته دهنه ساوه بر اثر وقوع سیل در فروردین ماه سال ۹۸ به طور کامل نشست کرد و هیچ اقدام عملی برای مرمت و بازسازی این پل صورت نگرفته بود .

پل هفت دهنه ساوه با قدمت بیش از ۳۰ سال قدمت بعنوان یک محور ترافیکی مهم برای میانبرها و کاهش ترددهای روستائیان و مسافران قلمداد میشود که در فروردین ماه سال گذشته بدلیل شدت بارش ها و حجم سیلاب تخریب شد .

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی