تشریح جزئیات فعالیت پنجمین دوره شورا و شهرداری ساوه | ساوه نار چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۹:۲۲:۰۰
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , سید مهدی حسینی ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران به مناسب فرارسیدن روز خبرنگار اظهار کرد: تعامل مدیریت شهری با خبرنگاران و رسانه‌ها می‌تواند زمینه رفع بسیاری از مشکلات شهروندان را فراهم کرده و همچنین بسترساز پیشبرد و توسعه شهر باشد.

وی افزود: همت والای خبرنگاران در اطلاع‌رسانی فعالیت‌های حوزه مدیریت شهری به‌ویژه در اجرای پروژه‌های بزرگ، بیان مسائل شهری و دیدگاه‌های شهروندان و همچنین تبیین صحیح و به دور از موضع‌گیری‌های جناحی و گروهی در راستای آگاهی‌بخشی در زمینه خدمات عمرانی و فعالیت‌های فرهنگی مدیریت شهری، ستودنی است.

شهردار ساوه در ادامه به برخی اقدامات انجام شده در حوزه شهری اشاره کرد و گفت: با آغاز دوره پنجم شورا و شهرداری، برنامه ششم توسعه در سال ۹۶ هم آغاز شد که با اجرای آن سهم ساوه از درآمد ناشی از مالیات بر ارزش‌افزوده به یک‌باره به کم‌ترین میزان خود رسید و شهرداری و شورا را با یک چالش بزرگ روبرو کرد.

حسینی افزود: در این شرایط شهرداری ساوه که ۷۰ درصد جذب سرمایه‌اش وابسته به ارزش‌افزوده بود دچار آسیب‌های فراوانی شد که با آغاز دوره پنجم و همزمان با این موضوع نحوه مدیریت عوض شد و با تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه و بعضاً سخت‌گیری در وصول مطالبات و صدور مجوزها در یک سال اول کمی از بحران عبور کردیم.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت صحیح در شورا و شهرداری موجب تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی بودجه سال‌های ۹۶ و ۹۷ شد افزود: در دوره پنجم نوع پروژه‌ها تغییر کرد و هدف شورا و شهرداری عوض کردن حال و هوای مردم و بهتر شد سیمای شهری بود. 

شهردار ساوه افزود: سامان بخشیدن به سکونت‌گاه‌های غیررسمی، اصلاح مبادی ورودی شهر و زیبا کردن مبلمان شهری برای ارتقای کیفیت سطح زندگی در شهر از مهم‌ترین اولویت‌های شورا و شهرداری در این دوره در نظر گرفته شد که خوشبختانه تا امروز به‌خوبی پیش رفته است. 

حسینی تصریح کرد: یکی از پروژه‌های خوب این دوره ساخت شهرک بازیافت با ۳۶ غرقه در منطقه سایت پسماند بود که با اجرای آن مقدمات جمع‌آوری تمام ضایعات فروشان از مبادی ورودی شهر در حال انجام است و با جمع‌آوری آنها نسبت به ایجاد پارک خطی و مراکز تجاری مورد نیاز مردم اقدام خواهد شد. 

وی با اشاره به اجرای طرح مسجد تا مسجد گفت: بناهای تاریخی و قدیمی شناسنامه شهر ساوه هستند لذا پروژه مسجد تا مسجد (از مسجد تاریخی انقلاب تا مسجد تاریخی جامع ساوه) در دستور کار قرار گرفت که نخستین فاز آن مرمت و بازسازی گذر عباسی بود که امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شهردار ساوه تصریح کرد: فاز دوم این طرح در نیمه دوم سال جاری اجرا خواهد شد که در این راستا ساکنین میدان عاشورا و خیابان فلاحت ساوه شاهد تغییرات قابل توجهی خواهند بود. 

حسینی اجرای طرح کمربندی و رینگ شهر ساوه را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این دوره شورا و شهرداری عنوان کرد و گفت: با مطالعات صورت گرفته در سال ۹۶ و بررسی مالکیت‌های اراضی، طرح کمربندی در ساوه و استان تصویب شد و با تأمین اعتبار مورد نیاز رینگ شمالی شهر به طول ۳٫۵ کیلومتر به عرض ۷۰ متر با نوارهای سبز پیرامون آن اجرا شد که بار ترافیکی را از میدان آزادی ساوه خالی کرد. 

وی گفت: پروژه رینگ دور شهر به طول ۱۶ کیلومتر نیز از برنامه‌های مهم دیگر شهرداری در این دوره است که با اجرای نوار سبز آن علاوه بر چشم‌انداز زیبا تأثیر بسزایی در پاک کردن هوای شهر ساوه خواهد داشت. 

شهردار ساوه افزود: کمربندی شرق ساوه نیز هم‌اکنون در حال احداث است که ۷ کیلومتر زیرسازی صورت گرفته و آماده روسازی و آسفالت است که تلاش شده تا پایان دوره پنجم تقدیم مردم ساوه شود و مردم از ترافیک سنگین و ورود کامیون به شهر خلاص شوند.

حسینی در ادامه ساماندهی سکونت‌‌گاه‌های غیررسمی را یکی دیگر از اقدامات مهم شهرداری و شورا دانست و گفت: ۷۰ کیلومتر از معابر خاکی ساوه طی این مدت آسفالت شده و بسیاری از محلات حاشیه شهر که از حداقل امکانات شهری نیز برخوردار نبودند ساماندهی شدند.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد آخرین تصمیم در خصوص پیاده راه امام گفت: پیاده راه امام با بیت‌المال احداث شده و علیرغم اینکه نواقصی داشت اما ماهیت آن قابل قبول است و سیمای شهری خوبی را ایجاد کرده است. 

شهردار ساوه اضافه کرد: شهرداری و شورای شهر هیچ تصمیمی در خصوص جمع‌آوری پیاده‌راه ندارد و بناست با تکمیل پروژه ایجاد کانال آبی در این محدوده و جمع‌آوری تیرهای برق و تبدیل آن به کابل‌های زیرزمینی، عملیات زیباسازی آن مجدد انجام شود. 

حسینی خرید اتوبوس واحدهای جدید، احداث شهرک صنوف مزاحم، احداث پردیس سینمایی ساوه و… را از دیگر پروژه‌های مهم شهرداری دانست و بر لزوم خدمت‌رسانی بهتر به مردم تأکید کرد.

در پایان این نشست خبری شهردار و اعضای شورای شهر به همراه معاونین شهرداری و خبرنگاران از برخی پروژه‌های شهرداری ساوه بازدید به عمل آوردند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی