کلاهبرداری با جعل تراکنش های مالی از فروشندگان کالا در سایت های دیوار و شیپور | ساوه نار چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۴:۴۴:۴۹
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , فرمانده انتظامی شهرستان ساوه اظهار داشت: با وقوع چندین فقره کلاهبرداری سریالی از کانال دیوار با شیوه تراکنش جعلی ، شناسایی و دستگیری متهمان بصورت ویژه در دستور کار کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت .

وی افزود، با پیگیری های صورت گرفته و اقدامات فنی ، متهم اصلی این پرونده های کلاهبرداری در شهرستان شناسایی و با تعقیب و مراقبت یک هفته ای دستگیر شد.

وی اضافه کرد: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی با مشاهده اسناد و مدارک جمع آوری شده، اعتراف کرد کرد که از حدود یک سال گذشته با همکاری دو نفر دیگر از دوستانش با جستجو در سایت هایی چون دیوار و شیپور، فروشندگان گوشی تلفن همراه و دستگاه پی اس ۴ را شناسایی و به عنوان خریدار به آنها مراجعه می کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: این افراد پس از گرفتن جنس مورد معامله ، یک عدد تراکنش جعلی اینترنتی با درج مشخصات اسمی طرف مقابل تهیه کرده و آن را به فروشندگان کالا ارائه می دادند.

سرهنگ عیسی آبادی تصریح کرد: متاسفانه با وجود هشدارهای مکرر پلیس مبنی بر ضرورت بررسی اصالت اینگونه رسیدها و بررسی و اطمینان از واریز پول به حساب شخصی خود، به این افراد اطمینان کرده و با مشاهده این رسیدهای جعلی، کالای خود را به آنان تحویل می دادند.

این مقام انتظامی افزود: با بررسی سوابق متهم دستگیر شده مشخص شد که این افراد در استان های تهران و البرز نیز سابقه کلاهبرداری اینترنتی داشته وتحت تعقیب پلیس فتا هستند .

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه خاطر نشان کرد: تا کنون این کلاهبرداری یک میلیاردی اعضای این باند از هفت نفر از شهروندان محرز شد ه و با هماهنگی مرجع قضائی تحقیقات تکمیلی و دستگیری دیگر همدستان این فرد همچنان ادامه دارد.

سرهنگ عیسی آبادی با اشاره به اینکه ارزش این کلاهبرداری یک میلیارد ریال ارزیابی شده است، گفت: همشهریان گرامی می توانند هر گونه مشاوره و راهنمایی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به صورت آنلاین دریافت کرده و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک موضوع را از همین طریق به کارشناسان پلیس فتا گزارش کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی