بیماران کرونایی در ساوه ردیابی می شوند | ساوه نار پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳۲۱:۴۸:۱۱
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , دکتر محمود کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه وضعیت شهرستان ساوه تا پایان محدودیت‌ها قرمز بوده و براساس لیست اعلامی از سوی وزارت بهداشت وضعیت شهرستان از روز شنبه پانزدهم آذرماه سال جاری به نارنجی تبدیل خواهد شد، اظهار کرد: تغییر وضعیت از رنگ نارنجی و رسیدن به وضعیت زرد و سفید منوط به اجرای صحیح و دقیق طرح شهید سلیمانی است.

وی با تاکید بر اجرای دقیق طرح “حاج قاسم سلیمانی” و رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: واقعیت این است که فاصله بین وضعیت قرمز و نارنجی عدد یک است، یعنی به عنوان مثال، با بستری شدن ۹ نفر، وضعیت نارنجی و با بستری شدن ۱۰ نفر وضعیت قرمز خواهد شد، لذا در صورت رعایت نکردن و عدم توجه به موارد بهداشتی، سریعا تغییر وضعیت خواهیم داد.

دکتر کریمی تصریح کرد: قرار است در راستای این طرح، میزان بستری ۳۰ درصد در یک ماه و ۵۰ درصد در سه ماه کاهش یابد، همچنین میزان مرگ و میر در یک ماه ۱۰ درصد و ۴۰ درصد در سه ماه کاهش پیدا کند. با اجرای این طرح می‌توانیم هوشمندانه، هدفمند و امیدوارانه به جنگ کووید ۱۹ برویم و با هوشیاری اجتماعی و قرنطینه‌های هوشمند، سه درصد افراد بیماری را که در جامعه وجود دارند، از جامعه دور کنیم تا مجبور به اعمال محدودیت و تعطیلی‌های طولانی مدت نباشیم.

افزود: در حال حاضر در مقایسه دو هفته آخر آبان با ۱۲ روز اول آذر در مجموع ۴۸.۶ درصد کاهش در تعداد مثبت‌ها و در مثبت بستری‌ها در همین بازه زمانی ۴۲.۶ درصد و در مثبت سرپایی‌ها ۴۹.۶ درصد کاهش و در  فوتی‌های مثبت نیز ۳۵.۸ درصد کاهش مشاهده شده است.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه در ادامه به اجرای طرح ماسک به عنوان طرح دیگری برای کاهش آمار مبتلایان و پیشگیری از زنجیره اتصال ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در این طرح قرار است تمامی افراد مثبت و مبتلا به کرونا ردیابی شوند و از سوار شدن به وسایط نقلیه عمومی نظیر اتوبوس، تاکسی و … جلوگیری شده و همچنین از ورود آنها به ادارات، بانک‌ها و فروشگاه های بزرگ ممانعت بعمل آید.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح به ادارات، فروشگاه های بزرگ و … فراخوان داده شده و از مراجع ذیربط خواسته شده است که نهایت همکاری را برای اجرای دقیق و صحیح طرح صورت گیرد.

وی گفت: با نصب نرم افزار هوشمند در انتظامات و ورودی ادارات، ترمینال، بانک ها و … افرادی که مراجعه می کنند با ارائه کارت ملی کنترل و چنانچه مبتلابه کروناویروس باشند از طریق شماره ملی شناسایی و اجازه ورود ندارند و امکان ارائه خدمات به مبتلایان داده نمی‌شود.

دکتر کریمی به جمعیت کارگری شهرستان ساوه نیز اشاره کرد و افزود: کارگران کرونایی نیز به دلیل ترس از اخراج، بیماری خود را پنهان کرده و به کارخانه می رفتند و با هماهنگی بعمل آمده با کارفرمایان در ورودی کارخانه با کنترل از طریق شماره ملی از ورود آنها ممانعت بعمل می آید. به منظور جلوگیری از متضرر شدن کارگران کرونایی با سازمان تامین اجتماعی هماهنگی لازم بعمل آمده تا با پرداخت حق و حقوق آنها مانع از بروز مشکلات معیشتی شویم.

وی از مردم و تمامی نهادها و ارگان‌ها خواست تا با همکاری در اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی، وضعیت شکننده شهرستان را به عقب برنگردانند و یاری رسان کادر بهداشت و درمان در شکست این ویروس باشند.

دکتر کریمی تصریح کرد: در اجرای این طرح با مشارکت تیم های حمایتی مقرر شده است تا افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ به هیچ وجه اجازه خروج از منزل حتی برای خرید نان را نداشته باشند و تمامی مایحتاج روزمره آنان توسط تیمهای حمایتی متشکل از بسیج و هلال احمر تامین خواهد شد.

وی تاکید کرد: به گونه ای برنامه ریزی شده است که چنانچه فردی قرنطینه خانگی را رعایت نکند و اقدام به خروج از منزل کند از طریق مخابرات ردیابی شده و بار اول و دوم تذکر لسانی، بار سوم تذکر کتبی و برای بار چهارم اقدام قضائی از سوی دادستانی شهرستان صورت خواهد گرفت.

او از مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ که سه درصد جامعه را تشکیل می دهند خواست تا با رعایت دقیق پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی اجازه ندهند ۹۷ درصد دیگر جامعه به این بیماری مبتلا شوند. قطعا با مشارکت تیم حمایتی نیازهای معیشتی آنان تامین و با حضور در منزل از این بیماری عبور کرده و به سلامت به جامعه برگشته و به زندگی عادی خود ادامه دهند و اجازه ندهند در این شرایط کرونایی و دشوار اقتصادی با افزایش آمار مبتلایان ناگزیر به اتخاذ تصمیمات سختگیرانه و تشدید محدودیت ها باشیم.

وی همچنین گفت: مراکز منتخب دولتی تست کووید ۱۹ در شهرستان‌های ساوه و زرندیه از دو مرکز به پنج مرکز ارتقا یافته است و همچنان درصدد هستیم تا پایان ماه جاری دو مرکز دیگر به این مراکز اضافه و به هفت مرکز افزایش یابد.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه همچنین از ابتلای ۷۲ نفر و بستری شدن ۱۶ نفر در ساوه و زرندیه در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: به طور کلی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا به حال ۱۲۰۴۴ نفر در دو شهرستان ساوه و زرندیه به این بیماری مبتلا شده و متاسفانه ۲۸۸ نفر جان باخته‌اند.

وی گفت: در حال حاضر ۹۹ نفر در بیمارستان بستری هستند که از این تعداد ۱۶ نفر در شبانه روز گذشته بستری شده‌اند و متاسفانه دو نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۷۲ نفر در ساوه در شبانه روز گذشته به صورت قطعی از موارد مثبت جدید کرونا هستند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی