ضریب پوشش ۷۳ درصدی بیمه تأمین اجتماعی ساوه | ساوه نار سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲۰۸:۲۲:۵۹
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , امیر آوانلو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به این‌که ۶۵ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده اصلی در این شهرستان از مزایای بیمه تأمین اجتماعی برخوردار هستند، اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۵ هزار و ۵۵۰ نفر بازنشسته تحت پوشش این سازمان هستند.

وی تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در آذرماه سال گذشته را یک هزار و ۸۶۸ نفر دانست و افزود: این میزان در مقایسه با آذرماه امسال یک هزار و ۴۸۱ نفر است که ۳۸۷ نفر کاهش نشان می‌دهد.

سرپرست تأمین اجتماعی ساوه بیان کرد: چهار هزار و ۷۴۹ کارگاه فعال در این شهرستان وجود دارد و بر اساس موافقت به عمل آمده، کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی و خدماتی در صورتی که دانش‌آموختگان بیکار را جذب کنند مشمول ۲۰ درصد معافیت سهم کارفرما می‌شوند.

آوانلو اظهار داشت: ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر شامل فعالان مشاغل آزاد، رانندگان، بافندگان، کارگران ساختمانی و بیمه‌شدگان اختیاری به‌صورت «بیمه‌شدگان خاص» در ساوه وجود دارند.

وی تصریح کرد: امسال با ۷۵۰ مورد حادثه ناشی از کار در شش‌ماهه اول سال جاری دارای بیشترین میزان ضریب شیوع این حوادث را استان مرکزی داشته که دلیل عمده آن‌ها از سوی کارشناسان بی‌احتیاطی گزارش شده است.

سرپرست تأمین اجتماعی ساوه با اشاره به این‌که تأمین اجتماعی در ساوه با دو شعبه و دو کارگزاری فعالیت می‌کند، گفت: به دلیل همکاری و تعامل سازنده سازمان تأمین اجتماعی این شهرستان با شرکا، هم‌اکنون مشکلات کارگری و کارفرمائی ساوه بسیار کم است.

آوانلو با اشاره به طرح ۳۰۷۰ (دوشنبه‌های دیجیتال) و سامانه نسخه الکترونیک گفت: این طرح سازمان تأمین اجتماعی، باعث تسریع در ارائه خدمات و کاهش مراجعه به واحدهای اجرایی و به نفع بیمه‌شدگان خواهد بود.

وی افزود: خدمات غیرحضوری در سازمان تأمین اجتماعی از سال‌های گذشته جزو سیاست‌های اصلی این سازمان بوده است و قبل از شیوع کرونا نیز به عنوان یک اولویت معرفی شد.

سرپرست تأمین اجتماعی ساوه، رضایتمندی بیمه‌شدگان، افزایش بهره‌وری کارکنان و صرفه‌جویی در هزینه‌ها را از مزایای توسعه خدمات غیرحضوری برشمرد و بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا لزوم توسعه خدمات غیرحضوری بیش از پیش احساس شد و تمامی بخش‌های سازمان برای تحقق این طرح بسیج شدند.

آوانلو خاطرنشان ساخت: هم‌اکنون ۲۰ خدمت مانند (پرداخت کمک‌هزینه ازدواج، حذف مراجعه فرزندان دختر مستمری‌بگیر با ثبت هوشمند خاتمه کفالت، ابلاغ غیرحضوری احکام مطالباتی، ثبت غیرحضوری نام افراد تبعی توسط بیمه شده اصلی) این سازمان به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

وی گفت: در این طرح، دوشنبه هر هفته چند سرویس، خدمات کاملاً غیرحضوری و الکترونیکی، به بیمه‌شدگان و مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی رونمایی و ارائه می‌شود.

سرپرست تأمین اجتماعی ساوه افزود: بر اساس تعداد مراجعات و سرویس‌های پرتراکم، خدمات تأمین اجتماعی اولویت‌بندی شده و مقرر شده است تا پایان بهمن‌ماه جاری، با راه‌اندازی ۳۰ سرویس کاملاً غیرحضوری، ۷۰ میلیون نفر مراجعات به شعب تأمین اجتماعی حذف شود و به همین دلیل این طرح، ۳۰۷۰ نام‌گذاری شده است.

آوانلو خاطرنشان ساخت: با توجه به طرح ۳۰۷۰ سازمان تأمین اجتماعی و توسعه خدمات غیرحضوری به جامعه تحت پوشش از تمامی بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارفرمایانی که تاکنون در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی ثبت‌نام نکرده‌اند، دعوت می‌شود که از طریق نشانی eservices.tamin.ir و یا لینک مستقیم از سایت رسمی سازمان تأمین اجتماعی به نشانی tamin.ir نسبت به ثبت نام و ثبت شماره حساب بانکی اقدام کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به آغاز استفاده از سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی گفت: گام مهمی در تکمیل سامانه نسخه الکترونیک برداشته شده است و تمامی ارائه‌دهندگان خدمات درمانی امکان استفاده از سامانه نسخه الکترونیک این سازمان را دارند.

سرپرست تأمین اجتماعی ساوه افزود: سامانه نسخه الکترونیک در اختیار تمامی ارائه‌دهندگان خدمات درمانی قرار دارد و انتظار می‌رود که پزشکان، داروخانه‌ها، مراکز پاراکلینیک و درمانگاه‌ها به‌مرور از این سامانه استفاده کنند و در نهایت بیمارستان‌ها نیز بتوانند سامانه‌های خود را به سامانه نسخه الکترونیک متصل کنند و به‌زودی شاهد حذف کامل دفترچه‌های کاغذی باشیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی