بیش از ۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۵ سال دز اول واکسن را دریافت کرده اند | ساوه نار سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲۱۱:۱۱:۴۵
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , دکتر محمود کریمی با اعلام این خبر گفت : خوشبختانه با تامین واکسن و استقبال مردم تا پایان روز سیزدهم مهرماه ۷۱٫۲ درصد از افراد بالای ۱۵ سال در این دو شهرستان دز اول واکسن کرونا خود را دریافت کرده اند و به ۲۶٫۷ درصد مردم نیز دومین دز تزریق شده است .

وی با بیان اینکه واکسینه شدن بیش از ۸۰ درصد از مردم جهت کنترل بیماری ضروری است افزود : تا پایان روز سه شنبه هفته جاری ۱۵۳ هزار و ۶۴۸ نفر در ساوه دز اول و ۵۶ هزار و ۲۲۴ نفر نیز دز دوم را دریافت کرده اند که این آمار در زرندیه ۳۹ هزار و ۹۳۴ نفر دز اول و ۱۵ هزار و ۳۷۵ نفر دز دوم است.

سخنگویی دانشکده علوم پزشکی خاطرنشان کرد : افرادی که تاکنون به دلایل مختلف به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکرده اند میتوانند با در دست داشتن کارت شناسایی به یکی از مراکز مجاز مراجعه کرده و هرچه سریعتر واکسن خود را دریافت کنند.

کریمی در ادامه به اشاره به آغاز طرح ضربتی واکسیناسیون دانش آموزان گفت : از صبح امروز پنجشنبه ۱۵ مهرماه به مدت سه روز صرح ضربتی واکسیناسیون دانش آموزان از ساعت ۸ الی ۱۴ در دو مدرسه هدف برای دختران و پسران دانش آموز بین ۱۲ تا ۱۸ سال واکسناسیون انجام میشود .

وی تصریح کرد : طبق تصمیم اتخاذ شده واکسیناسیون برای دانش آموزان الزامی نیست اما در صورت بازگشایی مدارس , دانش آموزانی که واکسن دریافت نکرده اند جهت حضور در کلاس درس باید در هفته ۲ بار تست کرونا بدهند تا در صورت منفی بودن تست در سر کلاس درس حضور یابند .

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه با بیان اینکه بیش از ۲۹ هزار دانش آموز در این دو شهرستان واجد شرایط دریافت واکسن هستند گفت : تاکنون از مجموع دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال حدود ۵ هزار و پانصد نفر دز اول را دریافت کرده اند که در حدود ۲۰ درصد جمعیت هدف است .

وی خاطرنشان کرد : در بین معلمان نیز آمار واکسیناسیون به حدود ۸۰ درصد رسیده و انتظار میرود سایر معلمان نیز با توجه احتمال بازگشایی مدارس و حضور در سر کلاس های درس واکسن خود را دریافت کنند.

دکتر کریمی با اشاره به کاهش آمار مبتلایان و فوتی ها با گسترده شدن واکسیناسیون گفت : در حال حاضر در بیمارستان های ساوه ۱۳۲ نفر و در زرندیه ۲۰ نفر بعلت کرونا بستری هستند و خوشبختانه در روز گذشته فوتی کرونا در این دو شهرستان صفر بوده است .

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی