سلامت از مهمترین شاخص های توسعه است | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۲:۴۰:۰۶
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , مهدی الیاسی در چهارمین مجمع سلامت شهرستان ساوه که ظهر امروز با حضور دستگاه های مختلف برگزار شد , یکی از اصلی ترین شاخص های توسعه را موضوع سلامت عنوان کرد و گفت : در جامعه ای که شاخص های سلامت تامین شود میتوان برای توسعه شاخص های دیگر برنامه ریزی کرد .

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر بواسطه شیوع کرونا کلیه شاخص های اقتصادی دچار چالش شد گفت : سلامت از مهمترین فاکتور های توسعه و پیشرفت است لذا باید به این اصل توجه ویژه ای کرد .

سرپرست فرمانداری ساوه با بیان اینکه شاغلان در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور یکی از ارکان اصلی این حوزه هستند گفت : برخی از عنوان ها و فاکتورهای دخیل در حوزه سلامت محدود به دانشکده های علوم پزشکی , پرستاران و کادر درمان نمیشود و حضور کلیه دستگاه ها برای حفظ سلامت جامعه الزامیست.

الیاسی با قدردانی از دستگاه هایی مثل حوزه بهداشت و درمان , بسیج و … که در ایام شیوع کرونا مقتدرانه تلاش کردند گفت : پایداری نسبی شرایط و رسیدن مرگ و میر از روزانه بیش از ۵۰۰ نفر به کمتر از ۵۰ نفر حاصل همین تلاش ها بوده که امیدواریم روزی شاهد نابودی این بیماری باشیم.

وی خاطرنشان کرد : بحث تامین سلامت نیاز به تلاش همه ارکان حاکمیت و همکاری مردم دارد لذا کلیه دستگاه های و نهادها میبایست در تامین فاکتور سلامت حضور داشته باشند و نقش خود را به درستی ایفا کنند.

سرپرست فرمانداری ساوه به کاهش رتبه ساوه در واکسیناسیون دز سوم از جایگاه ۳۱ به ۱۹ اشاره داشت و عنوان کرد : باید با بهره مندی از ظرفیت رسانه ها و آگاهی رسانی دستگاه های اجرایی مردم را تشویق به ایمن کردن خود با تزریق دز سوم کرد.

وی اضافه کرد : تعهد و تخصص دو مقوله ای است که باید بصورت موازی به پزشکان جوان آموخته شود و روحیه کار جهادی را به بدنه پزشکی تزریق کرد .

به گفته این مقام مسئول یکی از مهمترین فاکتورهایی کخ در برنامه هفتم توسعه در حال تدوین است بحث سلامت بوده و تلاش میکنیم سیاست های مجمع سلامت را در جامعه ۳۵۰ هزار نفری ساوه تبیین کنیم

امام جمعه ساوه نیز در این مراسم با بیان اینکه دین اسلام به بهداشت و درمان تاکید فراوان کرده است گفت : اگر در روایات و احادیث سیری کنیم خواهیم دید که اسلام هم در بعد روحی و هم در بعد جسمی تاکیدات فراوانی داشته است.

حجت الاسلام رحیمی افزود : برای یک غذا خوردن ساوه بیش از ۴۰ دستور در اسلام صادر شده است اما بواسطه اینکه نتوانسته ایم آن را تبیین کنیم کمتر کسی ان را رعایت میکنید.

وی با تاکید بر اینکه رعایت این نکات قطعا از بروز برخی بیماری ها جلوگیری خواهد کرد گفت : قاطی نکردن غذاها با هم , دست کشیدن از غذا قبل از سیر شدن , عدم استفاده از نوشیدنی در حین غذاخوردن , خوابیدن بعد از غذا , شستن دست ها قبل از غذا و دیگر نکاتی که اسلام در این خصوص مورد تاکید قرار داده است نوعی خود مراقبتی محسوب خواهد شد .

امام جمعه ساوه با بیان اینکه اصلاح وعده های غذایی و رعایت این نکات باید از خانواده خودمان آغاز شود گفت : دین مبین اسلام برای خوراک و پوشاک و بهداشت مسائل مختلفی را بیان کرده اما بی توجهی به آنها باعث بروز مشکلات امروزی ما شده است .

مدیریت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز منشا بسیاری از بیماری‌های سال‌های آتی را استفاده از کودشیمیایی دانست و گفت : عدم نظارت بر نحوه توزیع و استفاده از این کودهای شیمیایی سلامت جامعه و افراد را تحت شعاع قرار می‌دهد.

دکتر تمیزی با بیان اینکه مزارع ما باید دارای شناسنامه باشند تا مشکلات امروزی را نداشته باشیم گفت : موادغذایی و تولیدات کشاورزی و دامی در سلامت جامعه مهم قلمداد می‌‌شود که باید مورد پایش و کنترل و رصد قرار گیرد.

وی افزود : در شهرستان ساوه نمونه برداری از میوه ها و سبزیجات از نظر باقی ماندن سموم توسط معاون غذا و دارو مورد پایش و رصد قرار گرفته و مورد توجه می‌باشد.

تمیزی اضافه کرد : بر اساس شاخص های موجود ساوه در این حوزه بدلیل فراوانی واحدها و شرکت های تولیدی مواد غذایی , دارو و محصولات آرایشی با چند استان برابری میکند که لازم است زیرساخت های مورد نیاز را تامین کنیم

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی