تناقض در کلام برخی در خصوص تعامل چین با ایران و عربستان طنز آلود است | ساوه نار پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۸:۴۴:۵۲
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های امروز نماز جمعه ساوه سفر رئیس جمهور چین به عربستان سعودی را در راستای ضعف نقش آمریکا در منطقه دانست و گفت : از یک سو چین که بزرگترین رقیب اقتصادی آمریکا است وارد حیاط خلوت آمریکا شده و از سوی دیگر بن سلمان که فعلا دل خوشی از جو بایدن و آمریکا ندارد لذا هر دو در صدد نشان دادن ضرب شست سیاسی و اقتصادی به آمریکا هستند و این چیزی است که آمریکا را به‌شدت عصبانی کرده است.

وی با بیان اینکه نکته مهم و البته طنزآلود تناقض گفتاری و رفتاری کسانی است که در سالهای گسترش روابط ایران و چین را مساوی با مستعمره‌شدن ایران معرفی می‌کردند افزود : همان ها اکنون گسترش روابط عربستان و کشورهای خلیج فارس را نشان هوشمندی این کشورها در گسترش روابط با دنیا میدانند که تناقض در گفتار و رفتار آنان را نشان میدهد.

خطیب جمعه ساوه خاطرنشان کرد : طنز خنده‌دار ماجرا اینجاست که گسترش رابط عربستان با چین را بخاطر تحریم‌های غرب علیه ایران می‌دانند که باعث شده است چین از گسترش روابط با ایران چشم‌پوشی کند این درحالی است که در همین سفر اخیر ۱۶ نقطه تفاهم و همکاری با چین تعریف شد که همه این موارد به کم‌اثرشدن تحریم بیش از گذشته منجر خواهد شد.

به گفته حجت الاسلام رحیمی سفر رییس جمهور چین را باید با نگاه کلان و راهبردی در سطح مواجهه و رقابت و درگیری آمریکا و چین تحلیل کنیم و در دام تحلیل‌های غربگرایان نیفتیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه موضع چین درباره ایران را یک نقطه سیاه و نمره منفی در کارنامه او ثبت کردیم عنوان کرد : نوع مواجهه ما با مواضع چین براساس احترام متقابل تداوم‌ یافته و گسترش خواهد یافت , چنانچه در سفر معاون نخست وزیر چین و هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی این کشور به تهران شاهد توافقات مهم برای تحقق تفاهم ۲۵ساله ایران و چین بودیم.

امام جمعه ساوه در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به فرارسیدن ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت : اگر چه در راه وحدت حوزه و دانشگاه تلاش های بسیاری صورت گرفته، اما کار شکنی های متعددی نیز در راه مقابله با این هدف شکل گرفته است و بدون شک هستند کسانی که می خواهند بار دیگر بین این دو مرکز ارزشمند و میان این دو قشر مهم و تاثیر گذار جدایی افکنند.

وی خاطرنشان کرد : کسانی که دشمنان نظام اسلامی را می شناسد نباید اجازه دهند تا غبار کدورت، فضای آکنده از مهر و جو سالم علمی کشور را تیره و بیمار سازد.

حجت الاسلام رحیمی روز وحدت حوزه و دانشگاه را فرصت خوبی است برای طرح مجدد و عالمانه این موضوع و آسیب شناسی و افت زدایی از این شجره طیبه و تحکیم یکی از بزرگترین آرمان های انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد : هر نوع اتحاد و همبستگی دانشگاهیان و حوزویان به سرعت و با وسعت به جامعه سرایت می کند و زمینه ساز یکپارچکی و اتحاد ملت می شود.

خطیب جمعه ساوه تصریح کرد : در مقابل بروز ناپیوستگی و چند دستگی در میان این دو مرکز بزرگ به جامعه اسلامی راه می یابد و آثار خطرناک و مخوفی بر جا می نهد.

وی وحدت در هر زمان و مکان و در هر موضوع و در هر جریان و گروه در همه ابعاد و جلوه ها را بسیار ممدوح و پسندیده بیان کرد و باعث بروز آثار مفید و سازنده و ثمرات ارزشمند در جامعه دانست.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی