ازدواج آسان در جامعه ترویج پیدا کند | ساوه نار یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۷:۵۵:۵۵
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار ، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های امروز نماز جمعه ساوه با بیان اینکه ازدواج آسان باید در کشور ترویج یابد گفت : پدر و مادرها باید به مسئله ازدواج آسان بیشتر توجه کنند و در خصوص مهریه و جهیزیه سخت گیری نداشته باشند تا جوانانشان تشکیل زندگی دهند .

وی افزود : جوانان باید در سنین مناسب به فکر ازدواج باشند و ما وظیفه داریم شرایط را طوری فراهم کنیم که شوق و اشتیاق جوانان به ازدواج بیشتر شود چراکه در آموزه های دینی ما به ازدواج تاکید شده است که البته باید شاخص های ازدواج سالم را نیز در نظر بگیرند .

خطیب جمعه ساوه با اشاره به برخی شاخص های ازدواج سالم گفت : دین داری ، عصمت و پاکدامنی ، دوری از تجملات و عشق ورزی متقابل از مهمترین شاخص های ازدواج سالم در اسلام است و همه بادی تلاش کنند موانع اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی ازدواج را حل کنند .

وی مسکن و اشتغال را دو مانع مهم ازدواج دانست و با بیان ایام خوشبختانه در ساوه مشکلی برای کار نیست گفت : مشکل مسکن امروز به مانع بزرگی برای خانواده ها تبدیل شده است که دولت باید با برنامه ریزی مناسب زمینه خانه دار شدن مردم را فراهم کند و خانواده‌ها نیز به جای مهریه ها و جهیزیه های سنگین ، همت کنند تا سقفی برای جوانانشان فراهم سازند .

حجت‌الاسلام رحیمی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای هسته ای گفت : نمایشگاه صنایع هسته ای کشور نشان از تداوم پویایی و اقتدار صنعت هسته ای کشور دارد و ساعت بخشیدن به پیشرفت تا پ تأثیرگذاری دستاوردهای این صنعت در اقتصاد کشور و زندگی مردم ، جز برنامه های سازمان هسته ای می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد : علیرغم همه تهدید ها ، اما صنعت هسته ای ما با تلاش های مستمر دانشمندان رو به جلو حرکت میکند و این صنعت افتخار آفرین تحسین رهبر معظم انقلاب را به همراه داشته است.

وی بومی سازی صنعت هسته ای را شکست بزرگی برای دشمنان دانست و افزود: به دنبال شکست دشمن در جلوگیری از دستیابی ایران به دانش و صنعتی بومی هسته ای ، خطر بزرگترین نیز دشمن را تهدید میکند که این خطر همان الگو شدن ایران برای کشورهای دیگر منطقه و جهان خواهد بود که ما میتوانیم را عملیاتی کنند .

امام جمعه ساوه در ادامه با گرامیداشت سالروز تشکیل جهاد سازندگی در سال ۵۸ گفت : کشاورزی از نظر اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی دارای اهمیت فوق العاده خصوصا برای کشور ما می‌باشد و باید به این حوزه مهم با دقت نظر ورود و نظارت داشت .

وی افزود : کشاورزی از نظر اقتصادی با هزینه کم نسبت به سایر بخش ها با رعایت اصول صحیح کشاورزی درآمدزایی بالایی دارد ، از نظر اجتماعی قدرت اشتغال بالایی دارد و در بعد سیاسی امنیت غذایی ملنعه را فراهم میکند و قدرت چانه زنی مسئولان را در برخورد با سایر کشور ها بالا میبرد .

حجت الاسلام جعفر رحیمی با بیان اینکه کشاورزان باید خود را با روش های مدرن آشنا کنند گفت : امروز که مسئله آب در کشور حساسیت دارد باید با بهره گیری از نظریات کارشناسان و روی آوردن به کشاورزی مدرن ، علاوه بر صرفه جویی های اقتصادی ، در حفظ منابع آبی کشور نیز سهیم باشند .

وی گفت : کشاورزان ما انصافا مظلوم واقع شده اند و دولت باید در حمایت از این قشر پر تلاش ، برنامه ریزی مدون داشته باشد که یکی از آنها تضمین خرید محصولاتی چون گندم و کلزا است که بعضاً شاهد برخی ناهماهنگی ها در این زمینه هستیم .

وی گفت : به دلیل برخی بی تدبیری هایی که انجام می‌شد بعضاً شاهد متضرر شدن کشاورزان بودیم که همین امر باعث نا امیدی این قشر زحمتکش میشود لذا باید ضمن ارائه آموزش های دوره ای به کشاورزان ، در خصوص نحوه کاشت محصول در هر منطقه برنامه ریزی درست انجام داد .

وی در پایان نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران و دعوت عمومی مردم برای حضور در سالگرد گرامیداشت این فرمانده بزرگ در ساوه گفت : چمران از اسوه های بزرگ جنگ و مرد میدان بود و با مجاهدت هایی که داشت کشور را در برهه های مختلف از حمله و هجوم دشمنان نجات داد .

وی گفت : چمران جنگجویی پرهیزکار و معلمی متعهد بود که کشور اسلامی ما امروز به امثال او در بخش های مختلف نیاز مبرم داشته و دارد .

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی