اخراج سفرای سوئد در کشورهای مسلمان پاسخ مناسب به اهانت به قرآن است | ساوه نار شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳۰۶:۲۴:۲۴
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , سردار غلامرضا جلالی شامگاه جمعه ۳۰ تیرماه در آیین افتتاح هیات رزمندگان ساوه که در امامزاده سید اسحاق (ع) برگزار شد گفت : شروع به کار هیات رزمندگان اسلام در شهر ساوه همزمان با ایام محرم اقدامی ارزشمند است و باید به تاسی از عاشورا و فرهنگی حسینی , همواره در مسیر دستیابی به اهداف بزرگ و الهی باشیم .

وی یکی از مهمترین عولس عاشورا و فرهنگ حسینی را دوران دفاع مقدس دانست و بیان کرد : در دوران دفاع مقدس یک ارتباط راهبردی و عمیق دینی بین امام حسین (ع) و فرهنگ دفاع مقدس و رزمندگان وجود داشت به نحوی که حضور رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل و تقدیم خونشان برای دفاع از میهن و اسلام ، یاد آور فدات شدن امام حسین و خانواده ایشان برای دین بود .

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور قیام و خون امام حسین (ع) را باعث بخشیده شدن جانی دوباره به اسلام دانست و گفت : خط سیدالشهدا ، خط تشخیص بین حق و باطل است و هرکسی که میخواهد در جبهه حق باشد باید به تاسی از امام حسین (ع) با ظالم مقابله کند .

سردار جلالی بسترسازی امام‌ راحل برای حاکمیت فرهنگ عاشورا در دفاع مقدس را زمینه ساز حماسه آفرینی های عاشورایی در دفاع مقدس دانست و گفت : در شرایطی که کشورهای مختلف دنیا یا تمام توان بر علیه ما برخواسته بودند , همین موضوع باعث شد صحنه هایی از ایثار ، شهادت طلبی ، رشادت و شجاعت را بین رزمندگان شاهد باشیم و همین روحیه باعث پیروزی علیه دشمن شد ‌.

وی دوران دفاع مقدس را تربیت کننده نسل های با تجربه برای کشور دانست و گفت : دانشی که ما امروز از لحاظ دفاعی از آن برخوردار هستیم به واسطه همان اتکا به فرماندهان دفاع مقدس است و امروز به سطحی از آمادگی نظامی رسیده این که دشمن جرات رویارویی با ایران را ندارد .

وی با اشاره به اینکه توافقات امنیتی اخیر در دولت سیزدهم حاصل قدرت کشور در زمینه دفاعی است گفت : برکات دفاع مقدس در بخش های مختلف قابل لمس است و هشت سال جنگ ، فرماندهانی برای ایران تربیت کرد که توانستند بهترین تسلیحات را تولید کنند که امروز آنی تسلیحات به ابزاری کارآمد برای کشور ما و محور مقاومت برای عقب راندن دشمن تبدیل شده است .

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور هیات رزمندگان اسلام را برگرفته از جان مایه رزمندگان دفاع مقدس دانست و گفت : همه کسانی که به فرهنگ و تفکر اهمیت دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی باور دارند عضو هیات رزمندگان اسلام خواهد بود و آماده فدا کردن جان خود برای انقلاب و کشور هستند .

سردار جلالی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به هتک حرمت های انجام شده به قرآن در کشور سوئد گفت: اینکه کشوری به بهانه آزادی بیان اجازه اهانت و‌هتک حرمت به ادیان خصوصا دین مبین اسلام و قران کریم را بدهد به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید از همه مسلمانان عذرخواهی کنند .

وی اخراج سفرای سوئد از کشورهای اسلامی را حداقل پاسخ این اهانت دانست و گفت : انفعال دولت و پلیس این کشور در برابر اهانت به قرآن کریم قابل قبول نیست و به شدت آن را محکوم میکنیم چراکه این موضوع برای دومین بار رخ داد و خیانت و اهانت بزرگی به آرمان های مسلمانان و آزادی خواهان جهان است .

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه امروز دشمن به جنگ رسانه ای و عقیده ای روی آورده است گفت : امروز دشمنان از همه ابزار و رسانه های خود برای از بین بردن اعتقادات مردم استفاده میکنند و به جنگ ترکیبی روی آورده اند.

وی اهمال و ساده انگاری دولت قبلی را عامل تسلط شبکه های اجتماعی خارجی بر مردم دانست و گفت : دشمن با ابزار شبکه های اجتماعی و به کارگیری ابزارهای جنگ شناختی , افکار عمومی را به سمت و سویی برد که بتواند اهداف خود را به نتیجه برساند.

وی آشوب های سال گذشته را متاثر از همین برنامه ها دانست و گفت : در یک طرف آشوب سال گذشته آمریکایی ها و تمام اروپایی ها بودند که از همه ابزارهای خود علیه کشور ما استفاده کردند و در بخشی نیز خودفروخته های منفور مثل سلطنت طلب ها ، منافقین و مرغوبیت داخلی روبروی ملت قرار گرفتند اما به فضل الهی و با بصیرت مردم شکست خوردند.

سردار جلالی با بیان اینکه در یکسال گذشته حملات سایبری سنگینی علیه زیرساخت های کشور انجام شده است گفت : هر زیرساختی که بیشترین خدمات را به مردم ارائه میداد مورد این تهاجمات قرار گرفت و آنها بدنبال این بودند که مردم را کلافه و سردر گم کنند .

وی با اشاره به هتک حرمت آشوبگران به امام حسین و اهل بیت افزود : با مشخص شدن ماهیت دشمن مردم صف خود را از اغتشاش گران جدا کردند و با ریخته شدن خون شهدای مظلومی چون آرمان علی وردی و سایر شهدای امنیت ، مردم بیدار شده و خودی را از غیر خودی تشخیص دادند .

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه مردم ایران بار دیگر سرافراز از یک اغتشاش دیگر بیرون آمدند گفت : این حوادث برای همه ما تجربه و درسی است که بدانیم دشمنان از هر اتفاقی برای ضربه به نظام و کشور استفاده میکنند و خوشبختانه با این پیروزی دشمنان عقب نشینی کرده و صورت بندی آنها برهم خورد .

گفتنی است مداحی و مرثیه خوانی ، شعر خوانی و سینه زنی بخش های دیگری از این مراسم بود .

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی