ساوجی ها یک ماهه به فیبر نوری وصل میشوند | ساوه نار دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳۲۱:۴۸:۲۹
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , عیسی زارع پور در پایان سفر خود به ساوه در جمع خبرنگاران گفت : هدف از سفر به استان مرکزی و شهر ساوه بررسی وضعیت ارتباطات استان و توسعه زیرساخت ها میباشد که در همین راستا فاز اول اینترنت فیبر نوری از شهر ساوه شروع شد و به زودی به سایر شهرها خواهد رسید.

وی افزود : استان مرکزی بعنوان یک استان پهناور و صنعتی در کشور شناخته میشود که نیازمندی های صنعتی و علمی استان ایجاب میکند زیرساخت های توسعه ارتباطات در این منطقه بیش از گذشته گسترش یابد که این وزارتخانه مصمم به اجرای آن است.

مقام عالی وزارت با اشاره به راه اندازی فیبر نوری در ساوه گفت : سرعت اینترنت فیبر نوری که جز آخرین فناوری های روز دنیا است هشتاد برابر سرعت فعلی ارتباطات ثابت در کشور است و خوشحالیم که مردم ساوه از این نعمت بهره مند شدند تا دسترسی بهتری به فضای وب داشته باشند.

زارع پور با بیان اینکه متقاضیان در ساوه یک ماه پس از ثبت درخواست خود میتوانند اینترنت فیبرنوری داشته باشند گفت : تمام تلاش ما در وزارت ارتباطات این است که تا آخر دولت سیزدهم در همه شهرها این اینترنت پر سرعت و ارزان برای مردم فراهم شود .

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه در قانون برنامه هفتم توسعه همه ساختمان ها میبایست با همین فناوری به شبکه متصل شوند گفت : اجرای فیبر نوری در سراسر کشور انقلابی در صنعت ارتباطات کشور است که حداقل تا نیم قرن آینده این توسعه زیرساختی را تضمین میکند .

وی گفت : اجرای این شبکه می‌تواند استعداد های استان را در مسیر شکوفایی قرار دهد چراکه معتقدیم در آینده اتوبان های جدید فیبرهایی نوری هستند و زندگی را برای مردم راحت میکنند .

وی در ادامه با بیان اینکه نزدیک به نود و چهار درصد روستاهای بالای بیست خانوار کشور به اینترنت متصل هستند گفت : این رقم در دولت ابتدای دولت سیزدهم هشتاد درصد بود اما با تلاش مضاعف روز به روز در حال گسترش است که در همین استان نیز نزدیک به ۱۶۰ روستای جدید متصل شدند و روستاهای باقی مانده تا آخر سال به اینترنت متصل خواهند شد .

وی گفت : راه اندازی اینترنت نقش مهمی در ماندگاری مردم در روستا دارد و بحث گردشگری و صنایع و کشاورزی را توسعه خواهد داد و باعث تحول در فضای روستا میشو و میتواند انگیزه ای برای مهاجرت معکوس به روستا باشد.

وی در خصوص پایداری اینترنت در زمان انتخابات نیز گفت : بر اساس قانون جدید انتخابات ، وزارت ارتباطات در ستاد انتخابات وظیفه تضمین ارتباطات پایدار و با کیفیت در ایام انتخابات را دارد و با توجه اینکه بیست درصد انتخابات به شکل الکترونیکی برگزار شود برنامه ریزی کردیم که زیرساخت های فناوری پایداری را فراهم کنیم .

گفتنی است وزیر ارتباطات در پایان سفر خود به ساوه با حضور در یک منزل مسکونی و یک واحد صنفی سرعت اینترنت فیبر نوری را مورد بررسی و تست قرار داد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی