پنجاه و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه با حضور اعضا برگزار شد | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۶:۰۲:۳۱
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار به نقل از ایسنا مرکزی , حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی در پنجاه و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه، با تاکید بر عملیاتی کردن منشور حقوق شهروندی، اظهار کرد: حقوق شهروندی شاخص‌ترین حق عمومی مردم است و اجرای آن از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای حقوق شهروندی باید حالت عملیاتی به خود بگیرد تا به عنوان یک شعار در سطح جامعه تلقی نشود، افزود: اگر حقوق شهروندی به صورت فراگیر اجرا نشود و مهجور باقی بماند زنگ خطری برای حوزه اجتماعی نواخته خواهد شد.

امام جمعه ساوه در ادامه از اجرایی شدن طرح میز خدمت در ادارات شهرستان به منظور تکریم ارباب رجوع و تقویت روحیه پاسخگو بودن مسئولان خبر داد و گفت: طرح میز خدمت فضای خدمت رسانی و کرامت انسانی را در محیط‌های اداری تقویت می کند و موجب تقویت اعتماد عمومی می شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی هیئات مذهبی شهرستان به منظور برپایی موکب پذیرایی از عزاداران اربعین حسینی در کشور عراق اظهار کرد: یک اقدام ارزشمند دیگری که مردم متدین و دیندار و نیز محب اهل بیت (ع) در ساوه در سال گذشته انجام شد برپایی موکب جاماندگان کربلا در ابتدای اتوبان کربلا(ساوه به همدان) برای پذیرایی و خدمات دهی به زائران در مسیر تردد از ایران به کربلا بود.

وی با اشاره به یاوه‌گویی‌های رئیس جمهور آمریکا علیه ایران گفت: این عنادورزی‌ها و این دشمنی‌ها متاثر از پیروزی حق بر باطل و توفیقات روز افزون دین مبین اسلام و مکتب حسینی است.

در ادامه معاون استاندار و فرماندار ساوه در خصوص دستور جلسه این شورا مربوط به حوزه تحکیم خانواده و بررسی عوامل تاثیرگذار در ازدواج، طلاق و ناباروری گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرستان حوزه بانوان فرمانداری ساوه به دلیل عملکرد مطلوب در این حوزه توانسته است رتبه اول استان را کسب کند.

محمد بهاروند با تاکید بر اینکه خانواده مهمترین نهاد اجتماعی است که هرگونه فرهنگ سازی و هنجارسازی از خانواده شروع می شود، به متن سیاست‌های کلی خانواده اعلامی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و با بیان برخی از فعالیت‌های صورت گرفته در این خصوص گفت: در هر کشوری اگر بنیان خانواده مستحکم باشد سلامت آن جامعه تضمین و آسیب‌ها کاهش خواهد یافت.

در ادامه کارشناس مسئول بهداشت خانواده دانشکده علوم پزشکی ساوه از استان مرکزی به عنوان ۱۰ استان پائین کشوری در حوزه کاهش جمعیت و نرخ باروری یاد کرد. رقیه خرم افزود: با اقدامات صورت گرفته و برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده انتظار این بود که شاخص جمعیت تا پایان سال ۹۵ افزایش یابد تا به نتیجه مطلوب نرسیدیم و شهرستان ساوه با آماری مشابه متوسط استانی در رتبه‌های پائین کشوری قرار دارد.

همچنین دبیر شورای فرهنگ عمومی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه نیز به دستور جلسه اشاره کرد و آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی دقیق با استفاده از ابزارهای کارآمد اطلاع رسانی را گامی موثر در جهت افزایش نرخ باروری، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تقویت بنیان خانواده دانست.

حسین محمودی فر افزود: با اقدامات صورت گرفته با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده علوم پزشکی و اداره آموزش و پرورش اقدامات اساسی با انجام کار تحقیقاتی و پژوهشی در اجرای کلاس‌های آموزش هنگام ازدواج در راستای تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و طلاق صورت گرفته است.

در این جلسه ادارات ذیربط به ارائه گزارشی از پیگیری مصوبات گذشته در خصوص پیشگیری از بیماری ایدز، برنامه‌های ماه محرم، برگزاری کلاس های تحکیم خانواده برای انجمن اولیا و مربیان و دانش آموزان مقاطع متوسطه، و نیز مراکز آموزش عالی و نیز گزارشی در خصوص سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده پرداختند.

 

عکاس : علی فرقانی – ایسنا

 

true
true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی