پنجمین جشنواره گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) در ساوه برگزار می شود | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۷:۳۶:۱۲
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه به نقل از نارستان , حجت الاسلام “محمد رضا شفیعی” رئیس اداره امورقرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در این جلسه گفت: پنجمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و گل‌های فاطمی با هدف تربیت قرآنی و ترویج فرهنگ معارف قرآنی و به منظور ایجاد نشاط اجتماعی و پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین کودکان ۶ تا ۱۲ سال و نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال استان مرکزی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در رشته‌های حفظ، قرائت، مفاهیم قرآنی، نماز و بخش هنری در دو بخش کودک و نوجوان آغاز می‌شود، افزود: ایجاد نشاط معنوی، پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت خانواده‌ها و همچنین شناسایی استعدادها از اهداف جشنواره گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) است.

حجت الاسلام شفیعی تصریح کرد: این جشنواره از سال ۹۳ در شهرستان محلات شروع به کار کرد و تا سال ۹۶ در تمامی شهرستان‌های استان به جز اراک برگزار شده است که امسال برای اولین بار تمام شهرستان‌ها در جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) شرکت دارند.
وی اظهار داشت: یکی از اهداف جشنواره ایجاد فضای قرآنی در جامعه است، همه دستگاه‌ها درتلاشند برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان قدمی بردارند اما برنامه‌ها بیشتر حول محور هنر، ورزش و فرهنگ متمرکز می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره با هنر تلفیق شده تا تمام سلایق را در بر‌گیرد، افزود: این جشنواره در سال ۹۳ با شرکت ۳۵۰ دانش‌آموز محلاتی آغاز به کار کرد که در پایان سال ۹۶ این رقم به ۷ هزار و ۷۴۶ دانش‌آموز رسید و امسال نیز پیش‌بینی ما بیشتر از این ارقام است.
حجت الاسلام شفیعی یادآور شد: پنجمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) از هفته گذشته با حضور استاندار فعالیت خود را آغاز کرده است و ستادها با حضور فرمانداران تشکیل و دبیران انتخاب شدند و امسال دلیجان میزبان مرحله استانی خواهد بود.

“محمد بهاروند” معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز در این جلسه جایگاه شهرستان ساوه در زمینه برنامه‌های قرآنی و بویژه برگزاری جشنواره قرانی گل‌های محمدی و فاطمی را بسیار ارزشمند دانست و گفت: مردم ساوه مردمی متدین، متعهد و مذهبی و دارای تاریخی روشن هستند و باید به این ویژگی ها افتخار کنند.

وی ضمن تقدیر از همکاری مطلوب مجموعه شهرداری در برنامه های قرآنی اظهار داشت: هر چه ما در زمینه مسائل قرآنی فعالیت کنیم باز هم کم است چون اگر مردم و جوانان ما با قرآن مانوس شوند برای همه عمر بیمه خواهند شد و از معضلات و انحرافات اجتماعی مصونیت پیدا خواهند کرد.
وی ادامه داد: فعالیت در زمینه برنامه های قرآنی نیازمند تمامی دستگاهها و استفاده از مشارکت مردمی است لذا مجموعه فرمانداری تلاش می کند تا با ایجاد هم افزایی ظرفیت های قرآنی شهرستان را به هم نزدیک کند.

بهاروند ضمن تاکید بر توجه به قشر بانوان و روستاها در برنامه های قرآنی افزود: یکی از وظایف مهم و همیشگی مسئولان و سازمان های فرهنگی، آشنا کردن افراد با علوم قرآنی و گسترش فعالیت های دینی و ترویج فرهنگ قرآنی است و مدیریت شهرستان از فعالیت های قرآنی و فرهنگی بصورت جدی حمایت می کند .
در ادامه این جلسه حکم “هادی هنرمند” مسئول روابط عمومی شهرداری به عنوان دبیر جشنواره گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) شهرستان ساوه به ایشان اهدا شد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی