استان مرکزی، میزبان سومین جشنواره ملی اقتصاد و فرهنگ روستایی | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۹:۱۳:۰۲
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه , معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه روز پنجشنبه در کارگروه اشتغال روستایی شهرستان ساوه که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد:: همه دستگاه ها و بانک های دست اندرکار شهرستان ساوه برای افزایش اشتغال روستایی و تسهیل در پرداخت وام های مصوب تلاش می کنند.

محمد بهاروند افزود: بانک سینا که یکی از بانکهای عامل در زمینه اعطای تسهیلات اشتغال روستایی محسوب می شود در ساوه عملکرد قابل قبولی داشته و از ۲۲ طرح معرفی شده به این بانک تاکنون تسهیلات ۶ طرح پرداخت شده و به زودی تسهیلات اشتغالزایی برای چهار طرح دیگر نیز پرداخت خواهد شد.

وی گفت: انتظار داریم بانک پارسیان نیز به عنوان دومین بانک دخیل در اعطای تسهیلات اشتغال روستایی تحرک بیشتری داشته باشد زیرا از ۱۵ طرح معرفی شده به این بانک تاکنون فقط برای یک مورد تسهیلات پرداخت شده است.وی عمده مشکل متقاضیان طرح های اشتغال روستایی در شهرستان ساوه را سخت گیری بانک ها در زمینه پذیرش وثایق عنوان کرد.

معاون استاندار مرکزی گفت: ساوه در زمینه طرح های اشتغال روستایی از شهرستان های پییشرو و موفق استان مرکزی به شمار می آید.

مدیرکل دفتر امور روستایی استان مرکزی گفت: میزان طرح های مصوب اشتغال روستایی در سطح این استان از سقف تسهیلات اختصاص یافته بیشتر است.

سعید فائض پور روز پنجشنبه در دومین کارگروه اشتغال روستایی شهرستان ساوه که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: میزان تسهیلات اختصاص یافته برای ایجاد اشتغال روستایی در استان مرکزی ۵۰۰ میلیارد ریال است اما مصوباتی که برای توسعه اشتغال در شهرستان ها داریم، فراتر از این مبلغ می باشد.وی افزود: در جلسه امروز طرح هایی که در بانکهای عامل به مشکلاتی مانند تامین وثایق یا سایر موارد برخورد کرده اند، بررسی شد و ۲ طرح جدید نیز به تصویب رسید.

فائض پور اظهار کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در سطح شهرستان ساوه نسبت به سایر شهرستانهای استان مرکزی در وضعیت مناسب تری قرار دارد که حاصل جدیت مدیریت این شهرستان و نیز دستگاه های ذیربط و بانکهای عامل است.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی گفت: در سطح شهرستان های این استان تاکنون ۳۲۰ میلیارد ریال قرارداد با بانکهای عامل منعقد شده که از این میزان ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات تاکنون به متقاضیان طرح ها پرداخت شده است.

وی گفت: تلاش می کنیم تا پایان مرداد سهیمه ۵۰۰ میلیارد ریالی استان در زمینه طرح های اشتغال روستایی را با همکاری بانک ها جذب کنیم.

فائض پور همچنین از برگزاری جسنواره «اقتصاد و فرهنگ روستایی» کشور به میزبانی اراک خبر داد.
وی افزود: این جشنواره با حضور ۱۶ استان کشور از هشتم تا دوازدهم مرداد در با حضور ۱۶ استان کشور در مرکز بین المللی نمایشگاه های غرب کشور که در شهر اراک واقع شده است، برگزار خواهد شد.

معرفی و توانمندی ظرفیت های اقتصادی و اشتغالزایی حوزه روستایی استان مرکزی و نیز معرفی آداب و رسوم فرهنگی و اجتماعی این استان و تلاش برای افزایش اشتغال در بخش روستایی از جمله اهداف این جشنواره است که مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی به آن اشاره کرد.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی