واکسیناسیون دام های ساوه | ساوه نار شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۱:۳۴:۳۱
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار, رئیس شبکه دامپزشکی ساوه به خبرنگار ایرنا در ساوه گفت: ۹ هزار راس دام سبک و سنگین در ماه های اخیر برای مقابله با بیماری های مشترک بین دام و انسان در کانون های دامی این شهرستان واکسینه شدند.

سرمدی با اشاره به طرح «مبارزه هدفمند با تب مالت» افزود: در این طرح، مرکز بهداشت دانشکده علوم پزشکی افراد مبتلا به بیماری تب مالت در ساوه را به دامپزشکی معرفی می کند.
وی ادامه داد: کارکنان شبکه دامپزشکی نیز با توجه به محل زندگی فرد مبتلا اقداماتی مانند خونگیری، تشخیص، ضد عفونی جایگاه نگهداری و واکسیناسیون دام ها، کشتار و معدوم سازی دام های آلوده و نیز آموزش دامداران و روستائیان را انجام می دهند.
رئیس شبکه دامپزشکی ساوه گفت: طرح واکسیناسیون برای جلوگیری از بروز بیماری تب مالت در طول سال با اولویت مناطق محروم و عشایری به صورت مستمر و رایگان اجرا می شود.
سرمدی افزود : از ابتدای امسال تاکنون بیش از هشت دوره آموزشی اختصاصی و عمومی با هدف پیشگیری ازبیماری های قابل انتقال از دام به انسان برای دامداران و روستائیان برگزار شده و این روند تا پایان سال ادامه می یابد.

دامداران در صورت بروز تلفات در واحدهای دامداری به اداره دامپزشکی اطلاع رسانی کرده و تلفات را در گودال عمیق دفن و با یک لایه آهک روی آن را بپوشانند.

۸۹۹ واحد پرورش طیور، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان در استان مرکزی وجود دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی