تلاش مسئولان فرهنگی شهرستان برای تبدیل ساوه به پایتخت قصه گویی ایران | ساوه نار سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳۲۱:۳۶:۵۵
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , در جلسه ای با حضور حسینی شهردار، احمد حاج امینی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر و نمایندگان ادارات آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه های عمومی شهرستان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان، راهکارهای مختلف جهت اجرای مطلوب جشنواره قصه گویی دانش آموزی در مدارس برای تبدیل ساوه به پایتخت قصه گویی ایران مورد بررسی قرار گرفت.

سید مهدی حسینی شهردار ساوه در این جلسه با اشاره به عملکرد موفق یکساله پویش قصه گویی در این شهر توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، گفت: امروز یکی از موضوعاتی که در کشور مورد غفلت قرار گرفته این است که نسل جدید گاها با گذشته و تاریخ کشور خود آشنا نیستند زیرا پرداختن و مرور زندگی پیشینیان در قالب قصه می تواند هم موجب عبرت و هم ایجاد آرمان شود.

وی ادامه داد: شهر تاریخی ساوه در طی دوران گذشته شاهد اتفاقات زیاد تلخ و شیرین بوده بطوری که حتی می توان گفت که ساوه سهم بسزایی در تاریخ ایران داشته است لذا نیازمند استخراج قصه های این دیار در زمینه های مختلف آداب و رسوم، فرهنگ، تاریخ و انار ساوه هستیم که قطعا این قصه ها شنیدنی و تاثیرگذار خواهند بود.

احمد حاج امینی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر و دبیر جشنواره قصه گویی ساوه نیز در این جلسه ضمن تقدیر از فعالیت های یکساله انجام شده در زمینه قصه گویی در این شهرستان، گفت: در زندگی امروزی از بسیاری از چیزهای ارزشمند گذشته مانند قصه گویی فاصله گرفته ایم که نتیجه آن فضای مجازی و فاصله گرفتن خانواده ها از یکدیگر بوده است.

وی افزود: بررسی های انجام شده از اجرای پویش قصه گویی در ساوه در یک سال گذشته بیانگر آن است که نتایج خوبی حاصل شده لذا این ظرفیت وجود دارد تا با همکاری همه دستگاههای فرهنگی شهرستان بتوانیم ساوه را به پایتخت قصه گویی ایران تبدیل کنیم.

لازم به ذکر است که جشنواره قصه گویی دانش آموزی در مدارس ساوه با عنوان “قصه گویان شهر انار” با همکاری تمامی دستگاههای فرهنگی شهرستان برای دوره دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه برگزار و نفرات برتر آن به دبیرخانه جشنواره معرفی خواهند شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی