فرهنگ پرداخت عوارض به دلیل رابطه مستقیم آن با کیفیت زندگی شهری باید در بین شهروندان نهادینه شود | ساوه نار سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲۱۳:۳۳:۱۹
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
it is true
true
false

سید مهدی حسینی در جلسه کمیته درآمد با بیان اینکه شهرداری باید از طریق حوزه های فرهنگی و اجتماعی در جهت ترویج این فرهنگ تلاش کند، افزود: طبق قانون، شهرداری سازمان مردم نهادی است که وظیفه ی تأمین بخش اعظمی از نیازهای شهری شهروندان را بر عهده دارد و هزینه ی خدمات ارائه شده را با استفاده از مکانیزم خاصی که «عوارض شهری » و «بهای خدمات» نامیده می شود از ساکنان حقیقی و حقوقی آن شهر در سال دریافت می کند.

وی ادامه داد: به دلیل محروم بودن شهرداری از اعتبارات دولتی، شهرداری ساوه نیز همچون سایر شهرداری های کشور تمام فعالیت‌های خود را بر اساس برنامه ریزی و چشم انداز توسعه فرهنگی، عمرانی و خدماتی پایه‌ریزی می کند و در صورتی که اگر منابع مالی برای اجرای این پروژه‌ها تامین نشود، مدیریت شهر دچار بحران شده و علنا شهرداری کارآیی خود را در ارائه خدمات به شهروندان از دست می دهد.

حسینی با بیان اینکه یکی از ابزارهای لازم برای رسیدن به توسعه پایدار ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها است، اظهار کرد: اگر شهرداری درآمد پایدار و ثابتی داشته باشد می تواند سطح خدمات خود را ارتقا دهد زیرا برای پولی که مطمئن هستیم وجود دارد، به راحتی می توان برنامه‌ریزی کرد، اما برای پولی که نمی‌دانیم چقدر است و چه زمانی به دست ما می رسد به هیچ وجه نمی توان برنامه ریزی کرد.

وی یادآور شد: پرداخت به موقع عوارض توسط مردم به شهرداری می‌تواند در تحقق بودجه و ارائه خدمات بهتر به شهروندان و تداوم پروژه‌های کلان در مسیر توسعه و شکوفایی شهر موثر باشد؛ بنابراین با پرداخت به موقع عوارض ، شهروندان می توانند در تسریع عملیاتی شدن طرح ها کمک شایانی بکنند.

شهردار ساوه اظهار داشت: البته شهرداری نیز ضمن فرهنگسازی در این زمینه، باید اعتماد و رضایت شهروندان را بیش از پیش جلب کند، تا شهروندان نیز با شهرداری همکاری و مشارکت داشته باشند، باید فرهنگی نهادینه شود تا مردم به اهمیت پرداخت عوارض پی ببرند و بدانند هزینه ای که پرداخت می کنند برای رفاه و آسایش خودشان صرف می شود.

وی تصریح کرد: هم اینک نیز برخی شهروندان تصور می‌کنند که شهرداری با اعتبارات دولتی اداره می شود اما این در حالیست که به لحاظ درآمدی صد درصد خودکفا بوده و با درآمدهای مردمی اداره می شود بنابراین امروز خود شهروندان سطح زندگی خود را در شهر تعریف می کنند بطوری که اگر شهری خوب و زیبا می خواهند باید مشارکت کرده و عوارض خود را پرداخت کنند.

حسینی با بیان اینکه زیرساختهای حوزه درآمدها در شهرداری ساوه ضعیف است، یادآور شد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و روند میزان درآمد شهرداری در مقابل هزینه های جاری ما مدیران باید به درآمد فکر کنیم تا به بحران و مشکل مالی برای اداره شهر برنخوریم لذا لازم است تا برای بحران مالی پیشرو، حرکات موثری را شروع کنیم.

وی ادامه داد: ما مدیران باید حداقل شش ماه زودتر از مردم بحران را ببینیم چون در غیر این صورت نمی‌توانیم مدیر خوبی باشیم و اکنون من احساس می کنم که وضعیت شهرداری به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی موجود بازهم به سمت شرایط سخت پیش می رود و نباید از این مهم غفلت کنیم.

حسینی با بیان اینکه مردم شهر ساوه، شهروندان فهیم و متمدن هستند که وضعیت شهرداری را به خوبی درک و حتما مشارکت خواهند کرد، گفت: سال گذشته درآمد شهرداری ساوه از محل بهای خدمات تنها ۵۰۰ میلیون تومان بوده و این در حالی است که شهر سالانه ۱۵ میلیارد تومان هزینه پسماند، ۱۵ میلیارد تومان فضای سبز و ۱۰میلیارد تومان سالانه هزینه تعمیر و نگهداری آسفالت دارد.

وی استقلال سازمان ها و مناطق شهرداری به لحاظ مالی با ایجاد درآمد را بخشی از راهکارها جهت مقابله با بحران مالی پیشروی شهرداری ذکر کرد و افزود: سازمان ها و مناطق شهرداری باید با تدبیر و برگزاری جلسات موثر، تلاش کنند تا به خودکفایی صد در صد برسند و یقینا اگر در این شرایط تدبیر نشود دچار آسیب خواهیم شد لذا همه وظیفه داریم در این شرایط بحرانی برای نجات شهر درآمد محور فکرکنیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی