تکمیل طرح های نیمه تمام فرهنگی به ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد | ساوه نار پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۰:۵۸:۱۴
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار به نقل از فارس , سید عباس صالحی امشب در جمع اصحاب فرهنگ و هنر ساوه اظهار کرد: ساوه و زرندیه دارای سابقه تاریخی و تمدنی گرانبهایی هستند و مفاخر و اندیشمندان بزرگی از این دیار معرفی شده اند.
وی افزود: اینکه ایران فقط تهران نیست از راهبردهای وزارت ارشاد است و این وزارتخانه بر ضرورت عدالت فرهنگی و هنری در کشور و همه استان‌ها تاکید دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش ۲۰ درصدی بودجه معاونت ها با هدف تقویت استان ها خبر داد و بیان داشت: در این راستا تلاش خواهیم کرد میزان افزایش بودجه معاونت ها به سقف ۵۰ درصد برسد.

صالحی یکی از برنامه های وزارت ارشاد را سرکشی به استانها و مناطق مختلف کشور با هدف دیدار و گفت وگو با اهالی فرهنگ  و هنر به منظور افزایش اعتماد متقابل و ایجاد هم افزایی برشمرد و ادامه داد: یکی از برنامه هایی که در این سفرها دنبال می کنیم انعقاد تفاهم نامه با استانداران است که این تفاهم نامه ها با حجم اعتباری ۲هزار میلیارد ریال بسته می شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون حجم انبوهی از تقاضاهای انباشته و متراکم در وزارت فرهنگ وجود دارد که از جمله آن می توان به وجود یک و نیم میلیون دانش آموخته رشته های هنری اشاره کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در اوایل انقلاب میزان چاپ و تولید کتاب در کشور سالانه عددی چهاررقمی بود که هم اکنون به ۱۰۰ هزار جلد در سال رسیده است، افزود: در حال حاضر ۲۲ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در کشور داریم که حدود ۲میلیون و ۲۰۰ هزار عضو دارند.

صالحی کل بودجه وزارتخانه را حدود ۷ هزار میلیارد اعلام و اظهار کرد: حدود پنج میلیارد از آن در حوزه پشتیبانی و حقوق و دستمزد هزینه می شود و در نهایت حدود یک هزار و ۵۰۹ میلیارد ریال برای توجه به خواست گروه های مختلف باقی می ماند.

وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها ۲٫۵ درصد از کل بودجه کشور را دارد که تلاش داریم این میزان را افزایش دهیم.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به طرح های نیمه تمام بیان کرد: با همه مشکلات تلاش داریم سینما امید دریاچه را پنج سالن تا قبل از پایان دولت  تکمیل کنیم، اکنون ۲۷۸ پروژه نیمه کاره فرهنگی در کشور وجود دارد که تکمیل آنها به حدود سه هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

صالحی ادامه داد: ۴۵ پروژه ملی نیز در کشور وجود دارد، این درحالی است که حق آغاز پروژه جدید عمرانی را نداریم زیرا سازمان برنامه و بودجه اعتباری نخواهد داد.

وی افزود: برای تالار مرکزی تصمیم داریم از تسهیلات بانکی استفاده کنیم و در همین راستا در حال رایزنی با یکی از بانک‌های عامل هستیم اما از وزارتخانه توان تامین اعتبار این پروژه را نداریم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی