پیکر استاد فخاریان در ساوه تشییع شد | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۲۳:۰۰:۰۵
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , با حضور حوزویان ، فرهیختگان،دانشگاهیان ، فرهنگیان ،هنرمندان و اقشار مختلف مردم از محل اداره فرهنگ و ارشاداسلامی تشییع گردید.

حجت‌الاسلام عباس دانشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در آئین تشییع این استاد بزرگ اظهار کرد: استاد فخاریان در دو مکتب حوزه و دانشگاه تحصیلات عالیه داشت و به دلیل ذوق بالای ادبی جامعیت پیدا کرده بود و به عنوان یک شاعر توانمند در زمره مشاهیر ادبی استان مرکزی و کشور قرار داشت.

وی بیان کرد: کمتر شخصیت علمی به چنین وسعت دانش و اندیشه وجود دارد و بکار بردن واژه علامه برای این دانشمند که قریب به ۸۰ سال در کسوت دانش آموزی، استادی و معلمی فعالیت کرد شایسته این شخصیت علمی و ادبی است و عمر طولانی نعمت بزرگی برای او بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی به تلاش فاخر علمی و فرهنگی استاد فخاریان در تهیه و تدوین مفاخر و مشاهیر نامدار ساوجی و استان مرکزی اشاره کرد و افزود: این کار بزرگ که در حدود ۴۰ سال پیش گردآوری و منتشر شده است، هم اکنون در اختیار دانش پژوهان است.

وی افزود: اشعار فاخر استاد فخاریان که به زیور طبع آراسته شده است سرمایه بزرگ ادبی برای ادبا، شعرا و آحاد مختلف مردم است و تربیت چندین نسل دانشجو از دیگر خدمات این دانشمند ساوجی است.

حجت‌الاسلام دانشی با تاکید بر اینکه فرهنگ، علم و ادب شهرستان ساوه شهرستان سرمایه بزرگی را از دست داده است، تصریح کرد: آثار علمی و کتاب‌هایی که این استاد فرزانه و ادیب توانمند تالیف کرده است گویای نظرات فقهی اوست و سرمایه ارزشمند دیگری برای این مرزوبوم است.

وی، به تعلق خاطر استاد فخاریان به شهرستان ساوه و زادگاه خویش اشاره کرد و افزود: خدمات این دانشمند و روشنفکر بزرگ در این دیار ماندگار است. اکثر اشعار استاد فخاریان آئینی است و نشان از ارادت قلبی او به حضرات معصومین (ع) دارد.

زنده یاد دکتر ابوالقاسم فخاریان از مشاهیر و مفاخر ادبی ساوه روز گذشته ۲۹ بهمن ماه به دلیل کهولت سن دارفانی را وداع گفت.

ابوالقاسم فخاریان ساوجی از مفاخر فرهنگی و ادبی ساوه تاکنون چندین جلد کتاب تالیف کرده و بیش از ۱۲ هزار بیت شعر سروده است. وی در سال ۱۳۰۵ هجری شمسی در ساوه متولد شد و از دوران کودکی عشق و علاقه به سرودن و نوشتن در او وجود داشت.

او بازنشسته‌ آموزش و پرورش بود و علاوه بر تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی ساوه و به تحقیق در موضوعات تاریخ و جغرافیا و سرودن اشعار در زمینه‌های مختلف اهتمام داشت.

از آثار به چاپ رسیده این استاد ساوجی می توان به مجموعه رباعیات با عنوان “شراره های دل”، “دیوان سمندر ساوجی” و “کرشمه های قلم” اشاره کرد، همچنین جلد نخست دیوان شعر ابوالقاسم فخاریان با بیش از ۱۲ هزار بیت شعر در موضوعات مختلف منتشر شده است.

پیکر دکتر فخاریان با حضور دانشگاهیان، حوزویان، ادبا، شعرا و اقشار مختلف مردم از مقابل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه به سمت آستان مقدس امامزاده سید علی اصغر (ع) این شهرستان تشییع و به خاک سپرده شد.

ضمنا” به همت اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان ساوه از مقام علمی،ادبی و پژوهشی دکتر ابوالقاسم فخاریان در تیرماه ۹۶ تجلیل گردید و همچنین یکی از آثار استاد با عنوان فرهیختگان ساوه به معرفی ۴۸۲ نفر از بزرگان و نخبگان ساوجی است که توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ و درهمایش مذکور رونمایی گردید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی