​اجرای طرح ملی ابرار در ۴۵۰۰ متر از راه های روستایی شهرستان ساوه | ساوه نار شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۷:۱۵:۱۵
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار به نقل از راهداری , ابراهیم مردانی در خصوص عملکرد این اداره در شهرستان ساوه طی ۱۱ ماه از سال ۹۸ با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه نگهداری راه های شهرستان بیان کرد: در این راستا عملیات لکه گیری با آسفالت در تمامی سطح حوزه به میزان ۱۵۹ تن آسفالت گرم و ۳۰ تن آسفالت سرد، شانه سازی و رگلاژ شانه خاکی راه به طول ۱۷۱ کیلومتر، ترانشه برداری در کیلومتر ۲۸ محور همدان اجرایی شد.

وی با اشاره به تسطیح و تنظیم شیب شیروانی در محور همدان و سلفچگان به طول ۴۷۰۰ متر، گفت: عملیات تسطیح محورهای خاکی به میزان ۱۵۳ کیلومتر در سطح حوزه انجام گرفت، همچنین ۲ نقطه حادثه خیز در کیلومتر ۲۶ محور همدان و کیلومتر ۹ محور جلایر رفع شد.

مردانی تصریح کرد: در حوزه نگهداری ابنیه های فنی با اشاره به خسارت های سیل فروردین ماه اقدامات لازم جهت تعمیر، مرمت و نگهداری ۱۶دهانه  پل با دهانه ۱۱۶ متری در محورهای آزادراه ساوه –تهران ومحور قدیم تهران –محور همدان –محور الوسجرد انجام شد، همچنین در محور های محور همدان وآزادراه ساوه –تهران و محور لالائین عملیات تنقیه، لایروبی و اصلاح کانال و هدایت آب قنوها و پل های آبرو به تعداد ۱۶ عدد عملیاتی شد. بهسازی و تعمیر پلها شامل تعمیر رادیه برید ، تعویض دال و ترمیم دستکهای پل ، باکس گذاری و تعریض پل ، مقاوم سازی پایه پل ها ، تنقیه و لایروبی ، تعمیر دیواره های هدایت آب ، مرمت و قرنیز نرده پل بوده است .

وی با اشاره به اینکه در طول سال ۹۸،  هفت روز عملیات برفروبی در ۲۲۳۶ کیلومتر- باند  از محورهای همدان و آزاد راه ساوه- تهران انجام شد، میزان ماسه  و نمک مصرفی جهت برفروبی را به ترتیب ۲۱۰۰ تن عنوان کرد و افزود: در طول امسال نیز ۱۲۰۰ تن نمک به راهدار خانه شازند و۷۰۰ تن نمک با استفاده از ماشین آلات اداره ساوه حمل گردید همچنین مقدار ۲۰۰۰ تن ماسه خریداری شده به راهدارخانه های سطح شهرستان حمل شد .

مردانی  با اشاره به اهمیت و ضرورت انجام اقدامات نگهدارنده در حریم‌راه بیان کرد: در سال جاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ساوه اقدام به پاک‌سازی حریم راه ، برخورد با متخلفین حریم راه – رفع تجاوز وقلع و قمع ساخت و ساز بدون اخذ مجوز در محورهای تحت پوشش کرده است.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای ساوه با اشاره به اقدامات گسترده در حوزه ایمنی راه ها در شهرستان گفت: در این راستا از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه ، ۵۶۲ عدد انواع تابلوی اطلاعاتی و انتظامی و ۲۲۶ تابلوی مسیرنما و ۱۹۷ استوانه ایمنی در سطح حوزه نصب شده است وی اضافه کرد : تهیه و نصب چشم گربه ای ۵۸۰۰ عدد ، ایمن سازی سرگاردریل و موانع صلب ، دماغه ها و ناحیه انتقالی پلها به مقدار ۱۵۷ عدد و همچنین پاکسازی کنار نیوجرسی ها و حاشیه راهها به طور مستمر در حال انجام می باشد.

وی با اشاره به نصب حدود دوو نیم کیلومتر  روشنایی جدید در محور قدیم تهران و نقاط پرحادثه ساوه – همدان و ساوه سلفچکان نصب گردید. همچنین چراغهای چشمک زن ساوه – سلفچکان وآزادراه ساوه – تهران تعمیر و جایگزین گردید.

مردانی اضافه کرد: طی ۱۱ ماهه اخیر ۳۷ کیلومتر از محورهای محور یولاق ویل اباد –نشوه –پیغمبر ومحور همدان –آزادراه ساوه تهران ومحور تهران قدیم خط کشی شده است، ۲ پاسگاه در محور ساوه – همدان و آزادراه ساوه- تهران کانالیزه وبا تسطیح حریم و افزایش بخشندگی راه  480 متر گاردریل وحفاظ ایمنی از سطح حوزه جمع آوری شد و عملیات پاکسازی حریم محورهای آزادراه ساوه-تهران، یل آباد والوسجرد و محور نخاله ها اجرایی شد .

وی با اشاره به شست و شوی تابلوهای محورهای همدان، تهران، سلفچگان و آزادراه ساوه-تهران بیان کرد: در طول ۱۱ ماهه اخیر ایمن سازی ۴ تقاطع در محور سلفچگان و همدان، رفع تجاوز به حریم در محورهای محورهای همدان –تهران قدیم آزادراه ساوه تهران و محور سلفچگان –یل آباد ویولاق در ۸ مرحله، نصب حفاظ و گاردریل در ۱۹ نقطه در محورهای همدان، سلفچگان، تهران و آزادراه ساوه-تهران، نصب ۳ سرعت گیر در محور سد الغدیر و  محور طرازناهید انجام گرفته است.

مردانی افزود  در ادامه عملیات راهداری بهسازی و روکش آسفالتی محورهای شهرستان در سال جاری محور  ساوه – تهران به طول ۵ کیلومتر ، محور آزاد راه ساوه – تهران به طول ۵ کیلومتر عملیات بهسازی  و روکش آسفالت انجام شده است و اجرای طرح ابرار به طول ۴۵۰۰ متر در محورهای بند نقین و امامزاده خورق  و صفی آباد را از دیگر اقدامات انجام شده در طول ۱۱ ماهه سال ۹۸ بیان کرد.

تعمیر چراغ چشمک‌های حوزه استحفاظی جهت آمادگی و ارتقاء ایمنی و شستشو و شفاف‌سازی تابلوهای نقاط حادثه‌خیز سطح حوزه، پاکسازی صحنه تصادف در سطح حوزه، سرویس – نگهداری و تعمیر ماشین‌آلات و آمادگی برای راهداری زمستانی  تجهیز راهدارخانه‌های شهرستان، دپو شن و نمک و جمع‌آوری تابلوهای فرسوده را از دیگر اقدامات صورت گرفته  در ۹ ماهه سال جاری در شهرستان عنوان کرد.

وی افزود: گشت راهداری همواره حضوری موثر در محورهای مواصلاتی استان مرکزی و شهرستان دارد، گشت روزانه راهداری شهرستان فردوس در کلیه محورهای مواصلاتی بخش مرکزی شهرستان فردوس فعال است و وضعیت موجود جاده توسط عوامل گشت راهداری به کارشناس مربوطه و ثبت اطلاعات مربوطه در سامانه گزارش روزانه گشت راهداری انعکاس داده می‌شود

 مردانی در ادامه عنوان کرد نظارت مستمر برکیفیت ارائه خدمات  تعداد۵ باب مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در محورهای آزاد راه ساوه – تهران و آزاد راه ساوه – همدان  و نظارت بر عملکرد دو مرکز معاینه فنی سنگین در حوزه شهرستان از از جمله اقدامات مستمر این اداره می باشد.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل شهرستان  گفت در راستای حصول اطمینان از حفظ حقوق رانندگان زحمتکش و جلوگیری از تخلفات  شرکتهای حمل و نقل به صورت مستمر بر عملکرد ۲۷ شرکت حمل و نقل کالا و ۹ شرکت‌حمل و نقل  مسافر نظارت و کنترل انجام می شود.

شایان ذکر است که اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ساوه مسئولیت نگهداری ۷۶ کیلومت آزاد راه ،۳۰ کیلومت بزرگراه ،۷۰ کیلومتر راه اصلی و ۳۸۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی را بر عهده دار

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی