مدیریت شهری تمامی امکانات خود را در راستای مبارزه با کرونا بکار گرفته است | ساوه نار شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳۱۰:۰۵:۳۶
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار به نقل از نارستان , عبداله سالمی در جلسه ای که با حضور دکتر مصری سرپرست دانشکده علوم پزشکی جهت بررسی آخرین وضعیت اقدامات در حوزه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در این وضعیت بحرانی که ایران اسلامی و جهان درگیر مسئله ای فراگیر و بحرانی به نام اپیدمی کرونا شده است، شهر ساوه نیز به دلیل واقع شدن در مسیر مواصلاتی کشور، مهاجرپذیری و نزدیکی به استان قم نسبتا با شدت بیشتری مواجه شده است.

وی با بیان اینکه نیازمند تلاش همه‌جانبه برای مهار و کنترل کرونا هستیم، تصریح کرد: اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان پارلمان شهری از روزهای ابتدایی شیوع کرونا در این شهر دست بکار شده و مصوباتی را به منظور ارایه خدمات و تسهیلات به شهروندان در این راستا به تصویب رساندند.

سالمی افزود: شهروندان از مدیریت شهری انتظار دارند که در این شرایط بحرانی در کنار آن‌ها باشند که بر همین اساس شورای شهر و شهرداری تمامی امکانات و منابع خود را در راستای مبارزه با کرونا و تأثیرات آن بسیج کرده‌اند.

حسینی: محلات کم برخوردار نیازمند توجه بیشتر هستند

سید مهدی حسینی شهردار ساوه نیز در این جلسه ضمن تشکر از تلاش های ارزشمند کارکنان حوزه سلامت، گفت: شیوع ویروس در جهان و کشور ما طی ۵۰ سال گذشته بحرانی کم سابقه بوده است و عبور از این شرایط تنها با همکاری مردم و مسئولان میسر خواهد شد.

وی افزود: ما مسئولان موظفیم تا شرایطی فراهم آوریم تا با کمترین آسیب ها از این وضعیت عبور کنیم لذا نباید برخی خانواده ها به خاطر این مراقبت ها دچار آسیب شوند از این رو در شهر ساوه نیز محلات کم برخوردار نیازمند توجه بیشتر مسئولان هستند و مدیریت شهری در حد توان خود در این زمینه تلاش خواهد کرد.

حسینی ارائه آموزش‌های شهروندی با استفاده از ظرفیت تبلیغات محیطی و اقدامات فرهنگی، ضد عفونی معابر و اماکن پردد شهر بطور مستمر از روزهای اولیه شیوع کرونا، تعطیلی و مسدود کردن ورودی پارک ها، بستن ورودی های مرکز شهر، پاکسازی، شستشو و ضدعفونی ناوگان اتوبوس‌رانی، تمهیدات لازم برای آموزش رانندگان تاکسی را بخشی از اقدامات صورت گرفته شهرداری طی این مدت عنوان کرد.

وی افزود: شهرداری ساوه تا اتمام شرایط ویژه و حساس کنونی در خصوص شیوع بیماری کرونا، ضمن آماده‌باش کامل، با تمام توان و ظرفیت در خدمت شهروندان بوده و همکاری‌های لازم را با نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی در این خصوص خواهد داشت.

دکتر طباطبایی رئیس بیمارستان شهید چمران نیز گفت: هم اینک حجم مراجعات بیماران کرونایی به این بیمارستان نسبت گذشته با کاهش قابل توجهی همراه بوده و امیدواریم که در شرایط گذار باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه انجام اقدامات بهداشتی مهمترین گام در جهت قطع زنجیره کرونا است بنابراین راه مبارزه با این ویروس آگاهی و آموزش است و باید بیشترین تمرکز را در این زمینه قرار دهیم و مردم را به واقع گرایی دعوت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: نباید در این شرایط خدمات به بیماران غیر کرونایی متوقف شود زیرا در آینده عواقب ناگواری مواجه خواهیم شد لذا بیمارستان تامین اجتماعی با تشکیل یک تیم اقدام به تحویل دارو در درب منازل به برخی بیماران نموده است.

دکتر فرهادی رئیس بیمارستان شهید مدرس نیز در این جلسه با بیان اینکه تدابیر اندیشیده شده نقش مهمی در کاهش مراجعات به این بیمارستان نسبت به گذشته داشته است، گفت: این مرکز درمانی خود را برای پیک احتمالی بعد از تعطیلات نوروزی آماده کرده اما امیدواریم این روند نزولی تداوم داشته باشد.

وی افزود: با توجه به کاهش سفرها نوروزی خوشبختانه با کاهش قابل توجه آمار تصادفات نسبت به سال گذشته مواجه بوده ایم.

دکتر مصری سرپرست دانشکده علوم پزشکی نیز گفت: تمهیدات لازم برای ارائه خدمات به بیماران غیر کرونایی در بیمارستان های شهید مدرس و شهید چمران اندیشیده شد و از ابتدای شیوع بیماری ویروس کرونا دو بخش ویژه بیمارستان های شهید مدرس و شهید چمران ایزوله شده و بزودی بخشی از بیمارستان فاطمه زهرا (س) نیز برای پذیرش بیماران قلبی آماده سازی می شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی